L’Escola Empúries, 1ra Escola Blava de la província de Girona

El passat més d’abril l’Escola Empúries va ser la primera  escola de la província de Girona en rebre el distintiu d’Escola Blava certificada  per la Network of European Blue Schools( NEBS), un distintiu europeu que acredita el nostre compromís com a escola  amb l’educació i la sostenibilitat marina . Aquest reconeixement s’emmarca dins del programa Escola Blaves , impulsat a Catalunya  per diverses entitats com l’Institut de Ciències  del Mar sota el paraigua  del projecte europeu ProBlue, amb l’objectiu de fomentar el coneixement i la protecció del medi marí. Això significa la nostra escola és  un centre educatiu d’educació infantil, primària que, a través de l’aprenentatge basat en projectes, involucra a l’alumnat amb temes relacionats amb la mar o l’aigua per a crear consciència i un sentiment de responsabilitat pel nostre oceà .

Se’ns ha atorgat aquest reconeixement com a escola ja que en el nostre centre ja fa molts anys que  es treballa un ventall d’activitats com : el coneixement de l’ofici de pescador/a, les arts de pesca, així com el seu impacte en l’ecosistema marí, la neteja de platges  per abordar la contaminació per microplàstics, la sensibilització per reduir  la utilització de plàstics d’un sol ús, visites a la llotja de pescadors, conèixer la realitat del port actual….

Aquest  3 de juliol de 2025 a l’Institut de  Ciències del Mar s’ha fet l’acte públic d’aquest reconeixement.Com a escoles estem molts contents de ser els primers i desitgem poder engrescar a altres centres educatius.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut