Projecte Rius

Des de ja fa força anys a l’escola formem part d’un projecte que s’anomena Projecte Rius. Aquest consisteix en fer dues inspeccions en un tram determinat del riu Gaià,(nosaltres tenim el Molí del Sol), una a la tardor i una altra a la primavera. En aquesta inspecció ens fixem en el cabal del riu, la temperatura de l’aigua, l’amplada i la fondària, la transparència i la velocitat,  també el Ph, els Nitrats i l’Oxigen dissolt. També fem una búsqueda dels animalons que viuen a l’aigua i de les plantes que hi ha per l’entorn. Avui i hem anat amb els i les alumnes de 5è per a descobrir tot això i al maig hi tornarem per a poder comparar resultats. Totes les dades obtingudes es pengen en una Web on hi ha les observacions de tot un munt d’escoles de Catalunya.

El treball ha estat del tot engrescador, això d’entrar al riu amb les botes d’aigua i buscar els animalons que hi viuen és èxit assegurat.

Podeu veure algunes fotos aquí