Ioga

CURS 23/24

Al taller de Ioga coneixem el nostre cos i aprenem diferents tècniques de relaxació i meditació. La finalitat d’aquests tallers és progressar en el domini del cos a través del moviment i les “asanes” per assolir seguretat emocional i una autoimatge positiva.

Aquest taller el realitzem a la sala de psicomotricitat, però ja saben que estaran tranquils. Encetem un encens i comencem a respirar i a escoltar el silenci. Llavors s’explica la sessió que faran aquell dia:

Sessió 1:

• Introducció al Ioga:

En la primera sessió volem conèixer la sala de Ioga, agafar l’estoreta i seure tranquil·lament en silenci. Olorem l’encens i respirem tranquil·lament. Es llegirà el conte IOGA i aniran fent les postures que ens va guiant. Després, farem unes respiracions a través de diferents tècniques:

• Des de la postura del lleó expirem fort per la boca.
  • Agafem una floreta del terra i l’olorem

Finalment, es farà un “savasana” amb música relaxant.  La mestra fa massatges amb una tela.

Observeu les fotografies en aquest enllaç.

Sessió 2:

• La papallona i el mussol:

En una petita rotllana anem destapa i coneixen tots els personatges de la història. Amb cadascun fem l’asana de ioga que toqui. Després repartim les estoretes i reproduïm les asanes amb l’explicació del conte.

Finalment, es fa una relaxació de dos en dos mentre es fan un massatge relaxant amb una pilota.

Observeu les fotografies en aquest enllaç.

Sessió 3:

• Estimo als altres:

Primer de tot l’alumnat coneixerà un instrument molt utilitzat al ioga, el bol tibetà i el seu so màgic. Deixem que nens i nenes toquin l’instrument observant les seves particularitats.

S’explica com el ioga també ens ajuda a estar bé amb els altres i a estimar-nos i cuidar-nos. Per aquest motiu, es repartirà una estoreta per compartir amb parella. La sessió de ioga consistirà a fer asanes en parella. Uns petits reptes que es podran aconseguir gràcies a la plena confiança en l’altre company o companya.

Finalment, es fa una relaxació en rotllana fent massatges a l’esquena i cap de l’infant del davant. També escoltem el bol tibetà amb ulls tancats.

Observeu les fotografies en aquest enllaç

Sessió 4:

• M’estimo a mi mateix:

A l’inici de la sessió i els mostrarem una capsa màgica i una història per motivar-los a mirar què hi ha dins. La capsa els mostrarà una joia molt apreciada que han de cuidar (ells mateixos).

Després d’aquesta petita dinàmica i de la conversa els animarem a fer el saludo al sol. Primer ensenyarem tots els passos i després el farem amb una cançó.

Tot seguit, deixarem que els infants agafin targetes de diferents asanes que els agradin per practicar-les en solitari o amb un company o companya.

Acabarem la sessió amb una relaxació final i uns massatges.

Podeu veure les fotos en el següent enllaç.