EL BUS A PEU A L’ESCOLA COR DE ROURE

En motiu de la setmana de la natura, celebrada del 28 de maig al 5 de juny, a l’escola Cor de Roure s’ha dut a terme el projecte “ El bus a peu”

El projecte del Bus a peu, dut a terme del 30 de maig al 3 de juny, és un projecte impulsat per l’AMPA en col·laboració amb l’Escola i que té com a objectiu iniciar l’alumnat en l’aventura d’anar sols a l’escola.

Es tracta de crear una alternativa a l’automòbil, un dels mitjans àmpliament utilitzat pels acompanyants dels alumnes, establint dos itineraris d’un bus imaginari que no contamina, on els conductors seran els pares i mares voluntaris (que es repartiran els trajectes) i els passatgers seran els alumnes. Aquest itineraris comptaran amb una senyalització específica que permetrà el desplaçament de forma segura i agradable pels alumnes caminants.

A més de promoure el desplaçament a peu de l’alumnat (amb acompanyament d’adults) i facilitar el desenvolupament de la seva confiança personal, s’afavoreix la convivència entre les diferents edats, els vincles entre les famílies i es promouen valors com el civisme, la ciutadania, la solidaritat i la participació.

L’activitat del bus a peu ha tingut èxit. Cada dia han anat venint més alumnes caminant, uns acompanyats per la família i d’altres que simplement han esperat l’arribada del “bus” per a unir-s’hi.

Com escola verda que som, es pretén reduir el nombre de cotxes que acompanyen cada dia als alumnes i fomentar la mobilitat en bicicleta o a peu. Volem potenciar l’activitat física amb una activitat tan simple com és venir a l’escola a peu o amb bicicleta.  Val a dir que l’escola disposa d’ aparca bicicletes dins de l’espai escolar per tal de facilitar l’estacionament i garantir la seguretat dels vehicles.

IMG-20160606-WA0003

IMG-20160606-WA0004