DESCOBRINT ARBECA

El divendres 21 d’octubre els/les alumnes de 2n de cicle mitjà i de 1r i 2n de cicle superior vam anar d’excursió a Arbeca.

A l’arribar vam dirigir-nos als Vilars, una antiga població dels Íbers; després d’esmorzar una guia molt amable ens va fer un tomb pel poblat i ens va explicar com vivien en aquella època. El poblat tenia forma circular i al mig hi havia una mena de plaça amb un gran pou d’on treien l’aigua. Una cosa que ens va cridar l’atenció és que enterraven als nens més petits de 3 anys a dins les cases, a partir d’aquesta edat consideraven que s’havien d’enterrar fora les muralles.

Seguidament vam anar cap al poble, per visitar un antic molí d’oli. Una senyora ens va explicar tot el procés des de l’oliva fins a l’oli. Ens va dir que en deien or groc. Com que l’oliva d’Arbeca és molt famosa, aquest oli té molta categoria, d’aquesta oliva en diuen Arbequina.

Després vam caminar cap el Castell, i el Sergi ens va parlar de la muralla i de la història d’Arbeca, que és el seu poble.

A continuació vam dinar en un parc on hi havia gronxadors. Tot estava ple de gespa i vam trobar-hi molts bolets!!!

Finalment vam pujar a l’autobús i ens va portar al celler “Els Vilars” i un senyor molt amable ens va explicar com ho feien per transformar el raïm en vi. Tot feia olor de vi i tenien unes botes molt grans fetes de fusta per guardar-lo. També ens va explicar d’on vénen els noms dels seus vins, quasi tots són noms de la seva família: dels fills, el seu pare…

Abans de marxar ens van repartir un tríptic, un got d’aigua i caramels, vam pujar contents a l’autobús i vam tornar a Santa Coloma. Havíem après un munt de coses noves!!!

Va ser un dia ben complert i divertit!!!

Joel, Kiona i Mariona (Alumnes de 5è)

arbeca-8

arbeca-20