PROJECTE RIUS

Un  any més la nostra escola ha entrat a formar part del Projecte Rius apadrinant un tros del riu Gaià. El projecte es fonamenta en el treball en xarxa que realitzen diferents grups a tot Catalunya. Aquests grups realitzen dues inspeccions anuals d’un tram de riu o riera que ells mateixos trien.

Amb el conjunt de resultats s’elabora cada any l’informe RiusCat, que mostra l’estat ecològic dels rius i rieres de Catalunya. A més, es configura una base de dades històrica sobre l’evolució dels cursos fluvials. Aquestes dades són vàlides per a la recerca científica.

Els alumnes de cinquè hem estat uns grans privilegiats per participar en aquest projecte. Seguint amb el treball cooperatiu hem muntat un laboratori de campanya i hem realitzat cinc tallers diferents. Hem pogut mesurar la temperatura ambient i la temperatura de l’aigua del riu, l’amplada i la profunditat, la velocitat de l’aigua, la seva transparència, el ph, els nitrats, l’oxigen, la vegetació i els animals que hi viuen conjuntament amb els macroinvertebrats.

Una experiència molt enriquidora!