Projecte de la Farinera de Santa Coloma de Queralt a 6è

Aquesta setmana última de gener, els i les alumnes de sisè hem dedicat el nostre treball al projecte de La Farinera de Santa Coloma de Queralt. Es tracta d’un projecte de retorn social a la comunitat que estimuli a l’alumnat a través d’una dinàmica on, amb un repte real, es dona sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pugui transferir a la realitat en forma d’acció. Ens proposen vincular aquesta metodologia d’aprenentatge amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) per desenvolupar projectes significatius que motivin a l’alumnat i que aportin solucions reals a necessitats actuals. Així doncs, vam començar amb una visita guiada a La Farinera i tot seguit, amb l’ajuda dels monitors, l’alumnat va preparar per grups de treball una opció de negoci, el més real possible, que es pogués desenvolupar al poble, tenint en compte sostenibilitats, economia, equip de treball, producte de Km. 0, … El resultat han estat unes maquetes fantàstiques que quedaran exposades a La Farinera durant unes setmanes; i una feina molt ben feta, amb una situació d’aprenentatge que ens ha fet “tocar” plenament la realitat del poble. Molt bon projecte!