Comencem les sessions d’educació sexual a sisè

Aquest passat divendres 6 d’octubre hem començat a l’escola el cicle de xerrades sobre educació sexual que es porten a terme de forma trimestral amb els alumnes de 1r a 6è.

Aquestes xerrades van a càrrec de l’Anna Bartolí, llevadora amb molta experiència i mare de l’escola. Com a objectiu general es planteja naturalitzar la sexualitat des del naixement, passant per totes les fases evolutives, el que comporta treballar l’autoconeixement, l’embaràs i el part, els cicles menstruals, les malalties de transmissió i la prevenció així com les xarxes o fins i tot el saber dir no, proporcionant una informació real i un bon acompanyament.

Hem començat els alumnes de sisè parlant del VPH (virus del papil·loma humà). Aprofitant que es vacunen, es considerava oportú que coneguessin el que és el VPH, què provoca, a qui i com. I sobretot, com es pot prevenir!

Tot i desconèixer el VPH, molts sabien de prevenir el contagi de les malalties de transmissió sexual, el què era un preservatiu, però no que també n’hi ha de femenins.

Tenien clar que actualment hi ha risc i per tant molta irresponsabilitat i han quedat sorpresos pel fet que moltes d’aquestes malalties són asimptomàtiques i això comporta que tots podem ser un possible candidat si hem tingut una conducta de risc a la vida.

Amb la dinàmica portada a la pràctica del contagi, on simulàvem possibles contagis segons les nostres accions personals, han vist que sense protecció, el 75% de la classe ha acabat amb el VPH+!

Ha estat una xerrada molt profitosa i que de ben segur els servirà en la seva presa de decisions en un futur.