3r TANQUEM EL PROJECTE AMB TALLERS I EXPERTS

Aquest trimestre els alumnes de 3r ens hem fet una nova pregunta: Com podem millorar la nostra salut? Per poder contestar-la ,hem investigat el cos humà i els hàbits saludables. Per tancar el projecte, hem convidat a unes persones expertes per realitzar tallers i xerrades.

No ha calgut anar lluny a buscar-les, doncs a la classe i a l’escola tenim pares, mares i germans que són uns entessos en aquests temes.

En primer lloc, va venir el Marc Puiggener, germà del Nikita. Ell ha estudiat CAFEMN, Salvament i Socorrisme i ara està fent emergències sanitàries. Ens va ensenyar unes maniobres bàsiques de primers auxilis. Vam conèixer i practicar la reanimació cardiopulmonar i la posició lateral de seguretat.

En segon lloc, va venir el Xavi Jacobo, pare de l’Aran, qui ens va explicar amb molt de detall el funcionament del cor i les seves parts mitjançant un programa en 3D. A continuació, la Rosa Cruz, infermera i mare d’una alumna de 5è, ens va portar uns cors de porc per veure, tocar i manipular un cor de veritat. Ha sigut molt emocionant poder fer una dissecció!

Per finalitzar, el Jordi Capdevila, tècnic d’ambulància i pare del Julen, ens ha portat una ambulància per observar com és el seu interior i conèixer alguns dels molts aparells que tenen per fer front a qualsevol emergència sanitària.

Moltes gràcies per ajudar-nos a fer créixer el nostre projecte, ha sigut un plaer aprendre tantes curiositats!

Aquí les fotos: