-Hola persona!-

Hi ha alumnes a l’escola que estan preocupades i preocupats perquè, a vegades, les confonen de gènere quan es dirigeixen a elles o ells. Els diuen –hola nen- quan són nenes o –hola nena- quan són nens. Elles i ells preferirien que només els diguessin –hola-, sense cap afegit o –hola persona-, ja que el gènere per elles no és important.

Fent una reflexió conjunta han explicat que creuen que és a causa dels estereotips de gènere, ja que la nena porta els cabells curts i el nen els porta llargs. A més, entre totes i tots hem parlat de colors de la roba, de la tipologia de roba, de les arracades, dels anells, entre altres.

A partir d’aquí, han pensat que seria bo que aquesta reflexió la poguessin fer totes i tots els alumnes de l’escola. Per fer-ho han decidit passar per totes les classes amb la pregunta “soc una nena o un nen?”, esperar en silenci i escoltar les respostes i reflexions que feien. Un cop el grup classe acabi dir les respostes, giraran el cartell i apareixerà el missatge “soc una persona”. Gràcies a aquest últim missatge podran fer reflexions molt interessants a les classe i, a més, podran compartir experiències personals.

Ha sigut una experiència de reflexió molt positiva a l’escola!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *