5è. Entrevista a l’alcalde

Les i els alumnes de cinquè, dins el projecte anual de la ràdio, vam anar a fer una visita a l’ajuntament i vam tenir la sort de poder entrevistar a l’alcalde, Enric Olivé. A continuació teniu l’entrevista completa, va ser molt interessant.

Bon dia,

Som les nenes i els nens de cinquè de l’escola Can Manent. Aquest any a l’escola estem realitzant el projecte de la ràdio, on hem escrit notícies de l’escola, entrevistes a persones conegudes i, fins i tot, li hem fet una entrevista a l’Eduard Pujol, diputat del Parlament de Catalunya.

Avui, aprofitant que venim a l’ajuntament, hem pensat que et podríem fer una entrevista per conèixer la teva opinió sobre diferents temes que ens interessen.

1. Has sentit a parlar de la Greta Thunberg? Estàs d’acord amb el que està fent? Què en penses?

Sí, hi estic d’acord. El món necessita gent proactiva amb ganes de canviar ho tot com la Greta, perquè cada dia el món sigui millor i més net.

1. Des de l’ajuntament esteu fent alguna cosa per reduir la contaminació o revertir el canvi climàtic?

Sí, tenim previst posar plaques solars a les escoles aprofitant que tenen el sostre pla.

També tenim pensat  fer un pàrquing comú per a cotxes elèctrics per a tothom, així ningú haurà de comprar un cotxe. Els cotxes volem que siguin compartits i que gràcies a una aplicació de mòbil s’obrin i els puguem compartir.

Sabem que a diferents pobles fan recollida selectiva porta a porta, teniu pensat fer-ho a Cardedeu.?

Si, i tant que tenim pensat fer recollida selectiva porta a porta.

Per cert, sabíeu que a Cardedeu un 40% de la brossa no es recicla?

1. El dijous 7 de març vam fer una paradeta per recaptar diners per l’ONG Open Arms; en tenies coneixement? Va ser un èxit.

No en sabia res, però enhorabona per la feina realitzada.

5. A la fira de la festa major de Cardedeu, hi ha unes atraccions amb imatges de noies amb biquini. Aquestes imatges ens semblen sexistes; per això voldríem proposar que canviïn o tapin aquestes imatges. Quina opinió tens al respecte?

Estic d’acord amb treure las imatges. Des de l’any passat que vam prohibir les atraccions amb imatges com aquesta. Per això aquest any les atraccions que tinguin imatges sexistes no hi seran.

1. Al camp d’aviació del costat de l’escola ens sembla que hi ha un pou sense tapar. Us agrairíem que ho anéssiu a comprovar i, si és així, que el tapéssiu.

Pot ser que al camp d’aviació hi hagi algun pou sense tapar, estem mirant perquè si en trobem algun destapat el taparem. Tot i això no us vull espantar.

1. Canviant de tema, ens podries dir com vas arribar a ser l’alcalde de Cardedeu?

Doncs al igual que vosaltres teniu delegat de classe, jo quan anava a l’escola també ho era. Llavors amb els anys em vaig presentar ser alcalde i vaig aconseguir-ho.

1. Com et sents al ser el alcalde de Cardedeu?

Em sento molt content i animat com qualsevol altre persona per que sempre he viscut aquí.

1. Ens podries explicar com funcionen les eleccions municipals de Cardedeu i quines propostes té el teu partit polític?

Hi ha de 9-10 partits polítics que es presentaran a les eleccions del 2019 a Cardedeu. A les eleccions votaran tots majors de 18 anys de Cardedeu que vulguin. En funció de les votacions es trien els 17 regidors dels diferents partits votats.

Moltes gràcies per rebre’ns i contestar les nostres preguntes.