L’alumnat de 4t té una trobada virtual amb l’alcalde de Lleida

El dia 20 de novembre es celebra arreu del món el Dia Mundial de la Infància entorn la Convenció dels Drets dels Infants”.

A la nostra classe també ho hem treballat i avui, dijous dia 24 de novembre i dins la setmana dels Drets dels infants, hem compartit preguntes, dubtes, suggeriments, etc  amb l’alcalde de Lleida, el Paer en cap, el Sr Miquel Pueyo, a través d’una trobada virtual que hem compartit amb alumnat de les escoles Cervantes (Seu Vella), i Sant Jaume.

Hem estat més d’una hora parlant amb ell i ens ha explicat moltes coses.  Aquestes han estat les nostres preguntes:

Hola senyor Pueyo, som la classe de quart de l’escola Camps Elisis, avui li farem preguntes sobre els drets dels infants a Lleida i també sobre cóm Lleida pot ser una ciutat més sostenible perquè ho estem estudiant.

• Si hi ha algun infant a Lleida que no el tracten bé les seves famílies, se l’ajuda d’alguna manera?
  • Què passa si un nen o nena que no te pares es fa gran i ningú l’adopta?
  • Tots els infants poden tenir jocs a casa seva?
  • Podrien fer a la ciutat parcs diferents per nens, nenes, persones amb discapacitats, més parcs d’aventures…?
  • A la ciutat de Lleida reciclem bé? Què podem fer per millorar?
  • Com que cada vegada fa més calor, podeu ficar més fonts i les que hi ha fer que hi hagi aigua sempre?
  • Podem plantar més arbres a Lleida per estar més protegits de la calor i tenir més oxigen?
  • A la nova escola Camps Elisis que faran, han pensat posar plaques solars? i ventiladors per la calor?
  • Tots els nens i nenes tenen identitat (nom, família, son d’una ciutat…)? Si no en tenen com se’ls ajuda?
  • Tots els pobles tenen alcaldes? Què fan?
  • Per què es va presentar d’alcalde? i cóm es fa?
  • La meva mare podria ser alcaldesa de la ciutat? què hauria de fer?