La veu dels infants és important al Benviure

Des de sempre, al Benviure, s’ha donat importància a la veu dels infants per construir el dia dia a l’escola, és per això que les classes de 3r a 6è, cada curs escullen els delegats i les delegades d’aula i de medi ambient. Aquests es reuneixen en un cop al mes amb la cap d’Estudis i manifesten opinions, propostes i valoracions que fan d’allò que viuen al dia a dia.

La primera trobada es va fer al mes d’octubre i en aquesta reunió es van trobar tots els delegats i subdelegats i delegades i subdelegades per acordar les seves funcions i marcar els primers objectius.

El 22 de novembre es van reunir els delegats i delegades de medi ambient. En aquesta reunió van comunicar els resultats de les auditories que havien fet al llarg del mes i van presentar propostes de millora. Van sortir temes com: què fem per conscienciar de no portar alumini per embolcallar els esmorzars? Què fem per què el pati no quedi tan brut? Entre d’altres propostes va sortir la necessitat de fer saber a tota la comunitat educativa els efectes de l’alumini pel planeta, per això els delegats i delegades elaboraran una presentació i un article a la pàgina web. Per intentar reduir la brossa a l’hora del pati faran uns cartells i es recollirà i pesarà la brossa d’una setmana per ser conscients de la quantitat de brossa que generem.

El 29 de novembre es van reunir els delegats i delegades d’aula. En aquesta reunió van aportar les valoracions de les sortides i d’algunes activitats realitzades a l’escola, així com també es va parlar dels conflictes que sorgeixen a les aules i el més important, van fer propostes de millora. Van proposar tenir un espai de relax al pati, a l’espai de ludoteca, crear cercles de suport entre infants i van recordar l’ajuda que donen els infants que formen part dels equips per la convivència.

Cal remarcar també, que com els infants de 5è són padrins dels infants de 1r i els de 6è ho són dels de 2n, van recollir també les seves opinions i propostes per a explicar-les a la reunió.