Jornada d’igualtat de gènere

En el marc del projecte coeducatiu i per aquest 8M, l’Escola Benviure obre les seves portes a diverses reflexions en relació a la igualtat de gènere.

Al llarg de la jornada, totes les comunitats hem realitzat propostes, adaptades als diferents nivells, a través de les quals hem pogut valorar la situació de desigualtat de les dones i apreciar la importància del seu rol, sovint

Així a la comunitat de petits I3, mitjançant el conte “Max i els superherois”, ha conversat sobre tot el que fan les dones. Especialment, les seves mares; I4 s’ha preguntat quina és la dona més important de les seves vides. Esbrineu qui han dit? Després de conversar sobre tot allò que fan per nosaltres, han creat un mural amb els seus retrats; I5 ha elaborat uns collarets de les dones més importants de les seves vides i els motius.

Quant a la comunitat de mitjans, els infants de 1r i 2n han analitzat la construcció del rols dels personatges audiovisuals, mitjançant un curtmetratge, per acabar fent un autoretrat lliure d’estereotips! El grup de 3r  han conegut a la Marie Curie i a més a més, han pensat accions quotidianes que poden fer per lluitar contra la desigualtat de gènere. Van concloure la conversa amb la idea que “nosaltres també podem col•laborar amb les tasques de casa i prenent la responsabilitat de les nostres obligacions”.

Pel que fa a la comunitat de grans, a 4t han treballat el text autobiogràfic en llengua castellana en relació a la dona més important de la seva vida. Els infants de 5è, han investigat les condicions de treball de les dones obreres del tèxtil (d’ara i d’abans) i han elaborat un mural amb missatges per reivindicar els seus drets. L’alumnat de 6è ha valorat la situació de la dona en el món laboral i social, mitjançant l’anàlisi de gràfics.

A més, s’ha preparat una selecció de llibres amb biografies de dones referents a l’entrada de la biblioteca

Amb tot, ha estat una jornada de celebració i reivindicació. Feu clic al vídeo per tal de veure un recull d’algunes d’aquestes propostes:

Ara continuem treballant amb perspectiva de gènere per tal de construir una societat diversa i equitativa.