Cada dia a l’escola és un nova aventura per aprendre

La setmana passada al Benviure vam viure una setmana ben boja gràcies al Rei Carnestoltes… Aquesta setmana, tal i com va dir la Vella Quaresma hem tornat a escola i hem tornat a treballar de valent!

La classe dels i de les Pop Art de 6è han conversat sobre els perills d’internet. S’han centrat en les deepfakes (notícies falses). A partir de 4 activitats han hagut de reflexionar sobre la veracitat d’imatges, vídeos i àudios. També, dins del repte ” Construïm una casa sostenible”, han preparat un role playing sobre la construcció d’un parc eòlic en uns terrenys agrícoles abandonats prop d’una zona de nidificació d’ocells i un petit poble de 500 habitants. Han hagut de fer un gran treball per buscar arguments a favor i en contra d’aquest projecte i pensar propostes alternatives a aquests.

Les classes dels Cubistes i dels Abstracte de 5è han començat un nou repte des de valors: “El valor de la roba”, a partir d’aquest reflexionaran sobre allò que podem fer amb la nostra roba per cuidar el planeta i les persones.

Els infants de 4t, els Dadaistes, estan acabant el repte “¿Qué lenguas maternas se hablan en el Benviure?” analitzant les gràfiques de les enquestes i formularis que van fer i fent els murals amb les paraules boniques amb les diverses llengües maternes que es parlen al Benviure. Moltes gràcies famílies per respondre els formularis!!!

També han començat un repte nou “Crear un joc de taula de la prehistòria”, primer investigant sobre aquesta etapa i per altra banda, amb el Jordi, un mestre en pràctiques, aprenent com s’escriu un text instructiu per elaborar les regles del joc.

La classe de l’Art Urbà de 3r, també ha començat un nou repte relacionat amb el nostre poble, el primer que han fet ha estat analitzar un plànol del terme municipal i conèixer llegendes de Castellbisbal.

La classe dels i del les Grafitis han començat un nou repte: ” Què puc fer per ser un bon o una bona esportista?”, han començat a investigar sobre els diferents tipus de salut física i mental. Seguiran investigant sobre els hàbits saludables.

Dins del repte “Què vull ser de gran”, va venir la tieta de la Laura, que és càmera de televisió i ens va gravar un vídeo molt bonic. Uns es troben davant la càmera i d’altres al darrera, ja que tota la feina és ben importat!

Els infants de la classe del Fang d’I4 segueixen ben enfeinats i enfeinades amb el repte dels mapes! Aquesta setmana han utilitzat la tecnologia per orientar-se. Han seguit un itinerari i han recorregut el camí indicat des de l’escola fins al Parc de les Destreses, utilitzant les indicacions del Maps de l’Ipad. Per celebrar que han arribat al destí com un bon equip, han esmorzat i jugat una estona al parc.

Aquí podeu veure el vídeo dels i de les Puntillistes de 1r i un altre de les activitats de la resta de cursos.