Taller de Microplàstics

Com que seguim sent ESCOLA VERDA, els nens i nenes de cinquè hem començat a investigar el tema dels plàstics i la primera activitat realitzada ha estat un taller de microplàstics. Han vingut a l’escola per poder ajudar-nos a fer una reflexió  dels Microplàstics trobats a les platges i la seva procedència.

L’activitat es va dividir en dues parts a la primera, es va fer una introducció de la problemàtica dels Microplàstics
al mar. Vam veure un vídeo i vam compartir les nostres opinions. Després vam fer un experiment demostratiu dels
Microplàstics a l’aigua. Vam aprendre que segons el seu pes, al mar es poden trobar a tres zones diferents.
Així és com es poden diferenciar tipus de plàstics i veure on es poden trobar al mar.

A la segona part vam fer servir els tamisos per separar sorra de la platja del Llobregat i microplàstics, els vam
relacionar amb els seus macro plàstics  i vam intentar identificar quant triguen a degradar-se.

Per acabar vam fer una posada en comú tots junts i una reflexió final sobre de la vida mitjana que tenen els plàstics que utilitzem i les grans quantitats d’anys que triguen a anar-se degradant.

Feu click a la imatge per veure totes les fotos!