Projecte del COS HUMÀ a P5

Durant el 2n i 3r trimestre els Aladins van iniciar un projecte sobre el cos humà. Volien conèixer com és i com funciona tot el cos per dins!

Primer vam començar a treballar els 5 sentits. LA VISTA👁, L’OÏDA👂, L’OLFACTE👃, EL GUST👅 I EL TACTE👐.

Juntament amb l’Andrea, la noia de pràctiques, vam iniciar la descoberta dels sentits i de cadascun dels seus òrgans a partir d’experiments, d’una manera molt vivencial: vam fer maquetes de cada òrgan, vam fer jocs de tocar, tastar, olorar, veure, escoltar… Després vam exposar un racó sensorial a la classe amb capses per cadascú dels sentits treballats. Dins de les cada capsa hi havia materials i objectes diversos relacionats amb cada un dels sentits. D’aquesta manera, els infants podien jugar i experimentar cada dia a l’hora dels microespais. També vam veure vídeos i vam escoltar cançons sobre el tema.

Després vam començar a treballar els òrgans interns i la seves funcions: els sistema locomotor🚶, el respiratori👃, el digestiu👄 i finalment el circulatori❤. També ho ham presentar d’una manera vivencial a partir d’experiments i amb materials per tocar i explorar.

De la mà del nostre amic, el pirata Rodamón☠💀, que volta per tot el món 🌎i que troba molts tresors 👑📿💍💎, vam descobrir que tenim molts ossos i per a què serveixen. Finalment als microespais, a més del racó de les capses, vam poder fer moltes manualitats dels sentits i les vam exposar al passadís per mostrar-ho a tothom!

Per a finalitzar el projecte, cada alumne va pensar el sentit que més li havia agradat i què voldria saber o investigar sobre ell…ens vam posar mans a l’obra i, individualment, vam cercar tota la informació a la web. Després ho han enganxat a una cartolina i han escrit la resposta a les seva pregunta, a mode de carpeta d’aprenentatge. Ara ja ho poden exposar als companys/es i també a les famílies.

PROJECTE COS HUMÀ – P5