Els projectes de la comunitat de Tortugues

Enguany, la temàtica anual de l’escola i en la qual se centraran les Jornades Culturals d’aquest any, és “Fem la volta a món”. A partir d’aquesta temàtica, les diverses classes han hagut de pensar i decidir quins indrets els interessa investigar o a quins països i ciutats els hi agradaria viatjar.

La classe de 4t, va optar per investigar els Estats Units d’Amèrica. Els nens i nenes d’aquest curs volen conèixer les ciutats i monuments més famosos d’aquest país, volen aprendre sobre la seva economia, la gastronomia típica i els esports més populars, entre d’altres. Així doncs, després de molt debatre, han triat com a nom de la classe, “La classe de la NBA”.

Als alumnes de els hi cridaven l’atenció llocs diversos però, sobretot, tenen interès en la gastronomia dels diferents països. Aquests alumnes volen conèixer l’origen d’alguns aliments, els plats típics de cada indret, les propietats d’alguns productes o aprendre noves receptes de cuina. Per aquest motiu, els nens i nenes de 5è han triat com a nom de la classe “Tastant el món”.

Als alumnes de han decidit investigar sobre el Japó. Aquesta classe vol aprendre sobre les seves tradicions i la seva cultura, volen conèixer la seva llengua i la seva escriptura i investigar aspectes típics japonesos com els samurais, els còmics i l’ anime o el sushi. Aquest grup  ha decidit anomenar-se “La classe dels Nigiris”.

Els infants d’aquesta comunitat ja s’han iniciat en el treball cooperatiu per tal d’investigar i donar resposta a totes aquestes inquietuds i interessos. A part d’aprendre molt sobre geografia i diversitat cultural, els alumnes estan aprenent a treballar en equip, a relacionar-se, a resoldre situacions i a prendre decisions.

Durant tot aquest trimestre, els nens i nenes de la comunitat de Tortugues donaran forma a aquest primer projecte del curs, que anirà lligat amb les diferents celebracions i festes escolars. Poc a poc, anirem mostrar-vos alguns exemples de les produccions que els alumnes estan elaborant a partir d’aquesta temàtica. Estan fets tots uns detectius!

Per començar, aquí teniu una mostra de les primeres activitats:

Àlbum de fotos “Fem la volta al món”