LA FAGEDA D’EN JORDÀ

LA FAGEDA D’EN JORDÀ 2N A

Els nens i nenes de la classe dels dofins van anar d’excursió, en companyia dels nostres companys/es de la classe dels crancs i dels alumnes de primer, a la Fageda d’en Jordà (Girona)
La sortida va ser d’allò més interessant ja que, a part del itinerari per la natura, vam poder visitar la fàbrica de La Fageda, on fan els iogurts que mengem a l’escola! Vam veure i tocar les vaques més petites de la granja, ens van explicar coses ben curioses com que el veterinari pintava de color rosa fluorescent el serrell de les vaques per distingir a quines havia vacunat ja i vam veure que tenien un spa amb rodells per poder-se gratar en cas de necessitat. Que les vaques estiguin a gust és molt important per la bona producció de la llet, de la que surten els iogurts!!! També feien melmelada i tenien un hort ecològic.
Després, vam fer un passeig en el que la nostra guia ens va donar molta informació sobre la fageda, la seva flora i la seva fauna. Està ubicada sobre d’uns sediments que van ser lava de volcà i per això cal caminar amb molt de compte ja que amb la manta de fulles no és veu, però és un terreny d’allò més esquerp…
I per acabar el dia…què millor que un picnic amb els amics i les amigues? Us deixem unes imatges per a que gaudiu… Fins aviat!!!