EL PLANETARI

EL PLANETARI 3rA i 3rB. Aquest mes de febrer les dues classes de 3r hem visitat el planetari del Museu Torre Balldovina. En primer lloc hem tingut l’ocasió d’anar a una sala per escoltar unes explicacions molt interessants sobre el Sistema Solar. Hem pogut comprobar per mitjà d’un model el moviment de traslació de la Terra al voltant del Sol i el moviment de la Lluna al voltant del nostre planeta. Hem pogut observar la posición de la Terra entre el dia i la nit en el seu moviment de rotació.

A continuación hem pogut identificar els planetes del sistema solar en un joc de models i comparar les seves grandàries relatives.

Un cop acabada aquesta sessió hem passat a una altra sala del museu on hi era el planetari muntat, una espècie de semiesfera que representava la bóveda celeste.

Aquí hem après moltes coses sobre les estrelles, les constel.lacions i el moviment dels planetes en el cel. Ha estat molt interessant identificar l’estrella polar a partir de l’óssa major així com altres constel.lacions properes al nord celeste. Hem conegut les curioses històries mitològiques que es relacionen amb les estrelles des de l’antiguitat.

Totes aquestes informacions serán molt útils per desenvolupar el nostre projecte de l’Univers a l’escola.