Resum Consell Escolar 12 de desembre de 2017

Benvolgudes famílies,

El dimarts 12 de desembre es va celebrar el primer Consell Escolar d’aquest curs 17/18. A continuació us informem d’algunes informacions donades que són del vostre interès i dels acords presos en aquesta sessió:

Informacions:

• S’ha habilitat l’antiga sala de mestres de l’edifici gran com a menjador dels més petits (Little Dining Room).

• L’aplicació Tokapp es posarà en marxa a partir del gener.

• Les sortides a partir desembre de 2017 (sortides i arribades) es faran a l’Església Major, ja que es disposa de més espai per no dificultar ni a altres vehicles ni a altres vianants.

• Es farà una reunió mensual amb l’AMPA.

• Es farà una reunió trimestral amb els pares i mares delegats. La del primer trimestre és farà al gener (data per determinar).

• El claustre de mestres ha iniciat una formació com a projecte d’innovació, que durarà tres cursos escolars. Aquesta formació es diu “Pla d’impuls de la lectura”.

• L’escola s’ha presentat al projecte “Empatitzem” que organitza l’Ajuntament de Santa Coloma. Aquest projecte escollirà 5 escoles de la ciutat per millorar les instal·lacions de pati i actualitzar-les segons les noves propostes educatives.

• Des de la direcció es va demanar a l’empresa de menjador que calia una reformulació de les activitats de menjador i una especial atenció a la resolució dels possibles conflictes que s’originen en aquesta franja horària. El nou projecte educatiu del menjador inclou una formació dels monitors en resolució de conflictes i més activitats dirigides durant l’estona de menjador.

• El plantejament de centre referent als deures és acabar feines que no acaben a classe i fer deures a casa que reforcen les tasques realitzades i que serveixen per estudiar i repassar.

• A l’Espai de famílies i fills que hi ha a la web de l’Ajuntament on s’ofereixen recursos per famílies i professorat, hi ha programada una xerrada que tractarà la transició de sisè a l’institut. A més, en aquest espai, hi ha una bústia per poder enviar suggeriments. espaisfamilies@gramenet.cat

• L’escola rebrà una dotació de la Generalitat destinada a adaptar les baranes de l’edifici gran als més petits (barana a una alçada inferior que permeti que els alumnes d’infantil puguin agafar-se a la barana en pujar i baixar escales).

• L’agenda escolar anirà a càrrec de l’escola a partir d’ara i es farà un concurs de dibuix entre tots els alumnes per decidir la tapa de l’agenda de cada curs escolar.

Acords:

1. El Consell Escolar acorda que les famílies que no paguen material seran citades des de l’Equip Directiu per conèixer els motius pels quals no han fet efectiu el pagament. Un cop l’ED tingui aquesta informació recollida, es valorarà al proper Consell Escolar què és fa al respecte amb els impagats, segons cada cas.

1. S’aprova la Programació Anual de Centre (PGA), document que explica què és el que farem aquest curs a nivell de centre.

1. S’aproven les sortides escolars de tots els cicles (infantil i primària).