ILEC Pla d’impuls de la lectura

Aquest curs 2019/2020 l’escola participa per 3r curs, en el projecte d’innovació, del Pla d’Impuls de la Lectura proposat pel Departament d’Ensenyament, que té com a objectiu la millora de l’èxit escolar.

En línies generals es tracta a partir d’una reflexió interna des de totes les vessant de la comunitat educativa, de potenciar la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolarització per tal d’augmentar la competència lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector.

El programa es basa en tres eixos:

– El gust per la lectura
– Aprendre a llegir.
– Llegir per aprendre.
Els objectius que pretenem en el pla d’impuls de la lectura són els següents:

• Millorar la competència lectora.
  • Promoure l’autonomia per a l’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements.
  • Fomentar l’hàbit lector i el plaer de la lectura.

La Lectura i comprensió lectora és la base de tots els aprenentatges i constitueix el fonament necessari per a l’adquisició i comprensió d’altres matèries.