Suport intensiu d’escolarització inclusiva (SIEI)

Des del curs 2015-2016 l’escola compta amb una Unitat de Suport Intensiu d’escolarització inclusiva . La SIEI és una unitat de recursos per afavorir la participació de l’alumnat amb necessitats educatives especials en l’entorn escolarordinari amb el compromís de la comunitat educativa de l’escola d’avançar com a escola inclusiva. Correspon a l’equip directiu del centre dur a terme la dinamització d’aquest procés.

Els professionals assignats a aquesta unitat prioritzen l’elaboració, coordinadament amb el professorat del grup ordinari, de materials específics o adaptats que facilitin la participació d’aquest alumnat en les activitats generals del grup i l’acompanyament, quan calgui, d’aquests alumnes en les activitats a l’aula ordinària, col·laborant en el procés educatiu de l’alumnat. Així mateix, desenvolupen activitats específiques, individuals o en grup reduït, quan els alumnes ho requereixen.

Els alumnes amb necessitats educatives especials formen part d’un grup ordinari.

En la presa de decisions referides a l’alumnat amb necessitats educatives especials participa el professorat i la comissió d’atenció a la diversitat. (CAD)

L’alumnat atès pels professionals de la SIEI té com a marc curricular de referència amb caràcter general el mateix que s’estipula per al conjunt de l’alumnat, reflectit en el projecte educatiu. Les adaptacions que es facin per a cada alumne es determinaran en el seu pla individual (PI). Serà l’equip docent qui establirà els criteris treballant de manera coordinada amb la comissió d’atenció a la diversitat.

El professorat de la SIEI col·labora amb el tutor/a del grup ordinari en la tutoria individual dels alumnes que atén i el seguiment del seu procés d’aprenentatge i aporta a la comissió d’avaluació tota la informació sobre l’evolució de l’alumne/a en aquelles àrees en què té una intervenció directa, aportant elements per a la valoració dels aprenentatges i el seu procés de maduresa. Així mateix, tot el professorat que imparteixi docència a l’alumne/a aporta, també, les valoracions corresponents. La junta d’avaluació pot preveure la possibilitat de fer una sessió d’avaluació complementària per a avaluar l’alumnat atès amb professionals de la SIEI.