Serveis digitals

L’oferta de serveis digitals constitueix un element molt important en l’engranatge de la nostra escola. Ens referim al conjunt d’aquest serveis com a escola sant Jordi 2.0 i les treballem i desenvolupem en el marc del Pla Tecnologies Adaptades al Coneixement (TAC) del centre.

El professorat compta amb uns recursos propis que abasteix la plataforma Google App per a l’Educació, Google Classroom, la xarxa telemàtica educativa de Catalunya (XTEC), Moodle i Nodes. A més a més d’altres recursos estructurats des del professorat a nivell particular, com pot ser ThatQuiz, Geogebra, JClic, Quaderns virtuals…I ara, el nou lloc web de Nodes, que ha substituït  el lloc web de l’escola basat en Google Sites, per la seva millor adaptació als dispositius mòbils. Ara el lloc web principal de l’escola és plenament responsiu i accessible per la sava adaptabilitat a qualsevol dispositiu mòbil.

L’alumnat de cicle superior, des de ja fa dos anys acadèmics també disposa d’accés, si així ho autoritzen les famílies, a aquests serveis. Dins de la plataforma Google App per a l’Educació comptem amb correu electrònic, supervisat pels tutors i tutores, emmagatzematge de fitxers i edició de documents amb Drive, una agenda de gestió personal vinculada a l’agenda d’aula i accés a la plataforma Classroom, entre d’altres serveis, hangouts, youtube, etc.

Enllaços a les aplicacions de la plataforma Google App per a l’educació més habituals per a l’alumnat de cicle superior:

gmail logo-drive google-sites Google-Classroom-Logo1
calendar Google-Hangouts youtube intranet

Per facilitar l’accés de l’alumnat als serveis digitals de l’escola, el departament d’informàtica va creant programari que en simplifiqui l’accés. Així hem desenvolupat dues extensions per a google chrome, que recomanem instal·leu tots els membres de la nostra comunitat educativa.

1. Novetats de l’escola. Una extensió que permet visualitzar les deu darreres entrades publicades al bloc de l’escola i accedir-hi als articles amb un sol clic. Enllaç de d’instal·lació: https://goo.gl/NyCXYA
  2. Serveis digitals. Aquesta extensió permet accedir als enllaços dels serveis digitals més usats per a l’alumnat. Enllaç d’instal·lació: https://goo.gl/IS9R39

El procés d’implementació de l’escola Sant Jordi 2.0 el podeu veure detallat en la següent presentació:

L’alumnat de cicle superior és, també, usuari de la plataforma Google app per a l’Educació i del Classroom, al voltant de la qual hem configurat una intranet que integra els serveis al seu abast. La següent presentació ens informe de les seves possibilitats.

Les eines que emprem com a recursos per recolzar el desplegament del currículum són Classroom i de manera menys rellevant el Moodle.

L’ús del Classroom és fàcil i intuïtiu, tant pel docent com per l’alumnat. Podem veure una demostració del seu ús e aquests videos:

Els recursos més interessants per a l’organització del docent són les intranets. Actualment en tenim tres, una de recursos per al professorat dins del bloc de la biblioteca, una per al professorat de cicle superior i una darrera de l’aula d’acollida.

En aquesta primera fase de treball amb el nodes hem creat un node per a la Unitat de Suport a l’Educació Especial (USEE) i un altre per al Departament d’informàtica per avaluar-ne la possible migració de les intranets.

• Demostració del funcionament de la intranet de l’aula d’acollida

• Demostració del funcionament de la intranet de cicle superior