Què fem a l’ambient sensorial?

L’ambient sensorial té com a objectiu estimular el coneixement sensorial i perceptiu de cada infant i provocar una actitud investigadora davant del món, que afavoreixi fer-se preguntes, formular-se hipòtesis, buscar estratègies i donar respostes.

Els nens i nenes experimenten lliurement amb els materials de l’ambient, per així anar adquirint seguretat, autonomia i responsabilitat.

Mitjançant aquesta experimentació, sorgeixen una sèrie d’emocions, relacions i vivències que condueixen a la col·laboració amb el grup i a connectar individualment amb el propi món sensorial .

Els infants es vinculen a l’ambient sensorial a través d’accions lligades al procés evolutiu de cada infant com ara omplir, buidar, escampar, separar, recollir, ajuntar, treure,… per tal d’arribar a aprenentatges cognitius com investigar, classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar…

Les propostes es classifiquen a l’aula per microespais. Aquestes poden ser de llarga o curta durada, depenent de la motivació de l’alumnat davant de les activitats i/o materials. Principalment els microespais estan dissenyats de manera multisensorial, és a dir, per a que els infants hi puguin desenvolupar més d’un sentit, no obstant, sempre n’hi ha un que hi predomina. Per exemple tenim el microespai de l’olfacte on hi hem ofert capsetes d’olors; el de la vista on s’hi desenvolupen els colors i les qualitats, les llums i les ombres; el del tacte tant de les mans, com dels peus i també de tota la pell, entre d’altres. Per què no hi feu una ullada?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>