Programa de consum de fruita i llet a l’escola

PARTICIPEM AL PROGRAMA DE CONSUM DE FRUITA I LLET A LES ESCOLES

Seguim participant en el Programa de consum de fruita i llet a les escoles, iniciativa de la Unió Europea que es fa efectiva per una acció coordinada dels Departaments d’Agricultura, Salut i Educació.

Aquest programa consisteix a distribuir fruita fresca als alumnes i així potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants augmentant el seu consum de fruites i verdures i proposant el consum d’aquestes com una alternativa excel•lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Quan hi haurà fruita per esmorzar?

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es repartirà entre els nens i les nenes fruita i/o verdura seleccionada, en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat, per a què en consumeixin durant l’esmorzar.

El calendari de fruites per aquest curs serà el següent:

• Gener:  Mandarina (150 g/alumne), Poma Golden (180 g/alumne),  Pera Conference (180 g/alumne)
  • Febrer:  Plàtan (180 g/alumne), Pera Conference (180 g/alumne),  Taronja (200 g/alumne), Mandarina (150 g/alumne)
  • Març:  Poma Vermella/Bicolor (180 g/alumne), Taronja (200 g/alumne), Maduixot (120 g/alumne)
  • Abril:  Poma (180 g/alumne), Cirerol (80 g/alumne), Pera (180 g/alumne)
  • Maig: Albercoc (120 g/alumne), Nectarina (150 g/alumne), Pera addicional aportada per Afrucat (180 g/alumne)
  • Juny: Cirera (120 g/alumne), Préssec (150 g/alumne), Paraguaià (150 g/alumne)

Quan hi haurà llet per esmorzar?

En relació al consum de llet, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) repartirà llet, gratuïtament, als alumnes de 3 a 12 anys de l’escola.

A partir de finals de gener i durant el curs escolar, cada dia, es repartirà entre els nens i les nenes un got de llet sencera UHT.

Aquesta acció s’emmarca en el programa europeu de distribució de llet a les escoles que promou el consum de llet en les dietes de l’alumnat durant l’etapa de formació dels seus hàbits alimentaris i està finançada pel Fons Europeu Agrícola de Garantia de la unió Europea.

programa-consum-llet-escoles-unio-europea

cartell-programa-consum-fruita-hortalisses-escoles-unio-europea