L’aula de matemàtiques manipulatives a la nostra escola

El claustre de l’escola aquest curs hem volgut donar un aire nou a l’àrea de matemàtiques. Volem que siguin unes matemàtiques molt més manipulatives on l’alumnat tingui un paper molt més actiu dins el seu procés d’ensenyament – aprenentatge.  A part de jugar i aprendre també treballem la cohesió, el respecte i l’ús de les normes de cada joc.

Els materials manipulables que utilitzem són molt diversos com reglets, geoplans, blocs multibase, policubs, pattern block i una varietat de jocs de taula. En molts d’ells s’ha d’utilitzar la memòria, la lògica, la concentració… Partint sempre del repte que el joc de taula comporta, ja sigui per parelles o individual.

I tenint sempre en compte que “Les matemàtiques no són les operacions; això només són mètodes per arribar a les solucions”.

Us deixem algunes imatges perquè veieu com aprenem tot jugant.