Espais

ÍNDEX

  • 1. Despatx de direcció
  • 2. Espai de reunions (despatxet)
  • 3. Aula d’acollida
  • 4. Aules d’anglès
  • 5. Aula de Colors
  • 6. Aula de robòtica
  • 7. Aula de música
  • 8. Espais a l’altell d’E.I
  • 9. Espais de tutoria
  • 10. Hort
  • 11. Jardins
  • 12. Logopèdia
  • 13. Patis
  • 14. Sala d’usos múltiples
  • 15. Sala de material esportiu
  • 16. Tatami
  • 17. Teatre

El Pla Anual del centre contemplarà la coordinació i la distribució dels espais del centre per tal que cap curs es quedi sense poder fer cap activitat per manca d’espai.

1. DESPATX DE DIRECCIÓ

Despatx ubicat a la planta 1. Aquest espai està condicionat perquè els membres de l’equip directiu i el personal administratiu realitzi les gestions que correspon als seus càrrecs.

2. ESPAI DE REUNIONS

Despatx ubicat al costat del despatx de direcció. Aquest espai queda serà d’ ús prioritari per feines de l’EAP i reunions tutorials amb les famílies i/o altres professionals externs.

 3. AULA D’ACOLLIDA

Espai dedicat a atendre els alumnes nouvinguts. En el Pla d’Acollida queda establert les seves funcions i objectius. Respecte els horaris i distribució d’alumnes queda especificat en el Pla Anual.

La seva ubicació depèn del número d’alumnes atesos i de la disponibilitat de les diferents aules de l’escola.

L’ aula d’acollida recull un percentatge important de material a disposició de qualsevol mestre/a, comunicant-ho al/la coordinador/a el seu ús i possible préstec.

4. AULES D’ANGLÈS

Aquestes aules s’ utilitzen principalment com espais d’immersió en la llengua anglesa.

Els horaris i la distribució de grups s’especificarà en el Pla Anual. Qualsevol persona del centre que utilitzi l’aula es farà responsable del bon ús i manteniment de l’aula, igualment per a les activitats extraescolars .

Sempre que sigui possible s’ubicaran pròximes una/es de l’altre/ses per poder compartir amb facilitat els recursos lingüístics.

5. AULA DE COLORS

Es prioritza l’atenció del/la mestre/a especialista de suport a la inclusió (MESI) dins de l’aula ordinària. Tot i així comptem amb una aula que en diem Aula de Colors on s’atén puntualment a l’alumnat amb necessitats educatives específiques, amb un horari establert que figurarà en el Pla Anual.

6. AULA DE ROBÒTICA  

Espai on s’ubiquen  els materials de robòtica.

En el Pla Anual s’especificarà l’horari, distribució de grups i professors.

El/la coordinador/a digital disposarà d’una reducció horària en el seu horari lectiu per la seva dedicació a les funcions associades a l’ Estratègia Digital de Centre.

Vetllarà pel seu bon funcionament i proposarà mesures de millora; també coordinarà les tasques de conservació i manteniment.

Qualsevol persona que utilitzi l’aula es farà responsable del bon ús i comunicarà a través de l’excel d’incidències informàtiques.

El pressupost del centre haurà de contemplar una partida per la millora i manteniment d’aquest servei.

7. AULA DE MÚSICA

Aula situada al final del passadís inferior, condicionada per a crear un espai musical on l’alumnat pugui gaudir de l’audició i la producció amb un sentit artístic.

8. ESPAIS A L’ALTELL D’E.I.

Espai1. Despatxet de treball i on es guarda part del material comú de Parvulari.

Espai2. Quartet amb s’emmagatzema part del material comú de parvulari.

Ambdós casos cal que es mantingui ordenat.

9. ESPAIS DE TUTORIA 

Els espais de tutoria s’utilitzen segons necessitat. Són espais de trobada: reunions amb famílies o amb d’altres professionals. En aquests espais també hi ha material de cicle/comunitat que pot ser utilitzat pel personal docent i on s’emmagatzema el material comú. Han d’estar en condicions.

10. HORT 

Espai a disposició de projectes d’escola i d’activitats durant l’estona de menjador. El material per dur a terme aquests projecte i/o activitats el facilitarà l’ escola.

11. JARDINS 

Es contempla com a jardins tots els espais verds del pati de l’escola i de l’entrada principal per Avinguda de les Flors. Manteniment.

12. LOGOPEDIA

Aquest espai es troba al costat de la tutoria de cicle inicial. Un/a logopeda atén a l’alumnat amb problemes diagnosticats de llenguatge segons detecció de l’escola i valorat pel CREDA: aquesta atenció la duu a terme professionals externs i és un servei del Departament d’Educació.

13. PATIS (pendent de revisió)

Les zones queden distribuïdes per cursos en un horari que ha d’estar penjat a la classe.

  • La muntanyeta La muntanyeta. Un espai d’aprenentatge
  • Sorral: zona de joc davant classes de P3 i P4 destinada als alumnes d’E.I.
  • Plana de l’entrada principal: entre la pèrgola i el talús
  • Pèrgola
  • Rocòdrom. El pati: dels jocs tradicionals als jocs olímpics
  • Pista de terra: entre la tanca de l’ Av. Can Fatjó i la pista de bàsquet
  • Pista de bàsquet: entre la pista de terra i futbol
  • Pista de futbol: davant del sorral
  • Zona de Ping-pong: davant de la planta -1
  • Espai psicomotriu. Espai que s’ utilitza durant l’estona d’esbarjo i d’altres activitats a l’aire lliure. Aquest espai està dotat amb estructures de fusta com a resposta a un projecte d’ escola Sortim al pati. Treball d’equilibri i joc entre iguals
  • Zona de la porta de l’Avinguda Can Fatjó: zona de joc al costat de l’hort.

14. SALA D’ USOS MÚLTIPLES

Aquest espai té les funcions de gimnàs i de sala polivalent i s’utilitzarà prioritàriament per educació física i dansa.

Per les seves característiques es pot fer servir, també per activitats de cicle o d’escola, o activitats puntuals sempre que no interfereixi amb altres programacions.

El Pla Anual de Centre contemplarà la coordinació en la distribució dels espais per fer educació física, psicomotricitat (si s’escau) i dansa, per tal que cap curs es quedi sense poder fer l’activitat per manca d’espais.

Els dies de pluja o d’inclemència meteorològica els grups d’alumnes que estiguin fent educació física i/o psicomotriu tindran preferència per ocupar aquest espai davant d’una altra situació, sempre que sigui possible. Si hi ha coincidència de grups, es prioritzarà els grups de nivells més grans tot depenen la durada de la inclemència meteorològica i arribant a acords.

En un bagul es guardarà el material comú per ser usat durant l’estona de l’esbarjo i en un altre el material per fer-ne ús durant el temps de menjador.

15. SALA DE MATERIAL ESPORTIU

Espai on es guarda el material d’ educació física. Els especialistes d’educació física tindran cura del manteniment del material i sol·licitar-ne compra (si s’escau).

El material específic d’educació física es guardarà en aquesta sala. Es podrà emprar per a qualsevol activitat esportiva dirigida per mestres. No es permetrà el seu ús dins l’horari d’esbarjo ordinari dels alumnes ni el del menjador. En aquests períodes els alumnes hauran de jugar amb material comprat per fer-ne ús durant el temps d’esbarjo o menjador.
El pressupost del centre contemplarà el manteniment de les existències d’aquest àmbit així com les inversions que calguessin.

Qualsevol persona que utilitzi material es farà responsable del bon ús i comunicarà als especialistes d’E.F. les incidències.

16. TATAMI

Espai que s’utilitza, prioritàriament, per fer la psicomotricitat de Parvulari. Els horaris i la distribució de grups s’especificarà en el Pla Anual.

També s’utilitza per activitats extraescolars (si s’escau).

17. TEATRE

Espai amb estructura de teatre que a part de ser utilitzat per activitats obertes de representacions teatrals o projecció d’audiovisuals, també pot ser aprofitat com aula en cas necessari.

*Les mestres i les mestres seran els i les encarregades de tancar amb clau les portes dels espais usats en acabar l’horari lectiu.