Programa 50/50

L’estalvi i l’eficiència energètica són valors ecològics del nostre dia a dia. Aquesta iniciativa creix també en els centres educatius amb programes com EURONET 50/50.

L’objectiu del projecte és conscienciar, fomentar hàbits sostenibles i apoderar comunitats educatives per aconseguir un canvi de conductes al voltant del consum d’energia i aigua.

Rubí Brilla va agafar la idea i li va donar una volta, evolucionant el projecte, dissenyant una metodologia amb monitoratge en temps real de consums, indicadors de consum i econòmics i més incentius per a la participació i implicació activa de tota la comunitat educativa. Tot plegat ha fet possible uns resultats en estalvis i eficiència exponencialment més grans que a la idea originària. Els incentius econòmics perquè les escoles i els administradors dels edificis escolars estalviïn energia són:

• El 50% de l’estalvi es lliura a la comunitat educativa en forma de premi.
  • El 50% restant és un estalvi net per a l’organisme encarregat de l’administració financera del centre que es compromet a destinar-lo a petites inversions en eficiència amb les quals generar nous estalvis.

Conèixer, entendre, ser conscient i participar en el canvi d’hàbits i de comportament per construir un futur energèticament sostenible és clau en la transformació de l’actual model energètic en un de més just, democràtic i sostenible.

Mitjançant la creació d’equips energètics formats per alumnat, professorat, personal de menjador, neteja o consergeria dels col·legis, centres esportius i culturals, s’aconsegueix transformar hàbits i reduir considerablement la despesa en energia.

Carta de l’Alcaldessa. Agraïment