25N, Erradicació de la Violència vers les Dones

Iniciativa Cadires Vermelles 25N (2023), Dia internacional per l’Erradicació de la Violència vers les Dones

En una de les trobades del Grup Motor de coeducació amb l’Ajuntament de Rubí (grup de treball del qual l’escola en forma part), edRa l’ escola d’art i disseny de Rubí, va proposar fer una activitat per al 25N amb el títol “Cadires Vermelles” per visibilitzar el dia internacional per l’erradicació de la violència de les dones.

De la mateixa manera que la nostra societat es sensibilitza amb aquest fet i vol donar visibilitat en diversos mitjans (televisió, xarxes socials, ràdio…), nosaltres, la comunitat educativa del Ramon Llull també volem projectar la nostra participació en aquest moviment tan vital.

A través del color vermell impregnat les mans de més de 200 infants, vam voler fer un crit de solidaritat amb totes aquelles dones (mares, filles, tietes, amigues, companyes…) que viuen un silenciós infern.

Una mà amiga… una escolta activa d’un familiar o ésser estimat… una càlida abraçada en una freda nit o un somriure seguit d’un com estàs… tot això pot marcar un abans i un després en una vida envoltada de violència.

A les aules s’ha treballat el tema fent adaptacions segons l’edat dels infants. Des del respecte entre iguals, el poder jugar amb totes les joguines sense gènere com fent converses, compartint, reflexionant, visionant petits documentals i commemorant aquest dia amb empremtes vermelles i pensaments il·lustrats en murals.

Donem les gràcies a l’escola EDRA per la seva proposta perquè sempre és un moment per fer consciència social i millorar el món.