Mesures de seguretat

• 4. Administració de medicaments
  • 5. Situació d’emergència

1. PRIMERES CURES

El centre disposa de dues farmacioles (una a la zona de parvulari i l’altre al costat de la sala de mestres) dotada amb el material necessari per fer una primera cura amb els material sanitari que autoritza el Departament d’Educació.

El/la coordinador/a de Riscos Laborals vetllarà des del centre perquè estiguin en bones condicions. El conserge serà l’encarregat de custodiar i reposar la farmaciola, donat que el material està ubicat a consergeria.

Serà responsabilitat del mestre/a que hi sigui en aquell moment amb l’ accidentat, atendre’l o demanar un/a mestre/a ajut i, si s’escau, a un membre de l’equip directiu.

2. ACCIDENTS

En cas d’accident de l’alumnat es valorarà el grau de gravetat. Es trucarà a la família per informar-la de com ha ocorregut l’accidenti, si s’escau, perquè el porti al metge.

Si no es localitzés la família o la família no pogués venir a recollir a l’infant en un temps prudencial, la/el Cap d’estudis organitzarà la forma en què quedi coberta la classe del professor/a que hagi d’acompanyar a l’alumne/a. El personal de consergeria, administratiu o equip directiu trucarà un taxi tan aviat com sigui possible. En tornar a l’escola, el/la tutor/a o el/la mestra acompanyant, informarà la família del tractament que hagi dictaminat el servei mèdic.

El full lliurat pel centre assistencial es donarà a la família i se’n farà còpia per arxivar-lo a Direcció.

3. MALALTIES INFECTIU-CONTAGIOSES

En el moment que un/a tutor/a sospiti de la possibilitat d’ alguna malaltia contagiosa en algun infant, ho comunicarà a l’ equip directiu per a que segueixi el protocol d’ actuació segons el cas.

Així mateix, els alumnes que es presentin al centre amb clara evidència de tenir una malaltia contagiosa no seran admesos a l’ escola fins que hagi passat el termini prescrit pel metge o, en tot cas, per Salut pública..

L’ infant s’ha d’incorporar a l’escola sempre i quan no presenti símptomes. En els casos que la malaltia hagi sigut contagiosa, s’ haurà d’ avisar al centre, per tal que prengui les mesures pertinents si s’escau.

4. ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS

Per norma general no es podran administrar cap classe de medicament per decisió de cap docent, a menys en els casos que la família (pare/mare/tutor/a legal) hagi omplert el model d’autorització d’administració de medicaments adjuntant la prescripció mèdica.

5. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA

Es considera situació d’emergència aquella que podria estar motivada per un incendi, anunci de bomba, fuita de gas o qualsevol tipus d’alarma que justifiqui l’evacuació ràpida de l’edifici o una situació de confinament.

Cada curs es farà com a mínim un simulacre (exercici de situació d’emergència) a fi de crear els hàbits de comportament necessari davant d’aquestes situacions, és a dir, de formar l’autoprotecció enfront el risc d’accident i d’altres.

El centre disposarà d’un Pla Específic d’Evacuació i Confinament, del qual haurà d’ haver una còpia en cada aula.