PREGÓ DE BENVINGUDA DEL REI CARNESTOLTES

DISCURS D’EN CARNESTOLTES   

 EL REI DELS POCA-SOLTES    

3r. A i B    Curs 2014-2015

 

Bona tarda  nens i nenes

soc el rei de Carnestoltes

que vinc de l’univers

i apareixo com si res….

en la millor festa de l’any:

per carnaval.

 

Sóc el rei escabellat

que porto polls al cap.

 

Benvinguts al meu regne

on sempre hi ha pau

i és alegre.

 

Nens del Puigberenguer

ja podeu sortir al carrer.

que amb el meu cap d’escarola

esveraré tota l’escola.

començarà  una setmana

per fer els que ens doni la gana

ja us podeu posar carotes

que comença carnestoltes.

 

Benvolguts nens peluts,

cigronets belluguets.

encara que faci fresca,

no ens espatllarà la gresca.

nens divertits,

poseu-vos vestits florits.

 

aviat ballarem

fins que ens desmaiem.

amb vosaltres jugaré

i un somriure escamparé.

 

I per a seguir el pregó

sense fer cares de pa,

posareu molta atenció:

 

A veure, les maques fures

amb les seves llargues cues

que es posin les manetes

a damunt de les panxetes.

i facin unes voltetes

fent-se pessigolletes!

 

 

Ara els petits guarans

que no volen portar guants,

balleu tant com volgueu

posant-vos la mà al peu!

 

Mireu ara els koales

semblarà que portin ales,

perquè sense bufar gaire

faran un bon salt enlaire!

 

Esteu escoltant molt bé

i de feina no us en donaré.

 

Classe dels óssos pandes:

alceu les mans per totes bandes.

sou nens i nenes molt animats

que busqueu gresca per tots costats,

saludeu, saludeu

fins que us canseu!

 

Nens i nenes dels dofins rosats!

us veig molt despentinats,

poseu les mans sobre el cap

del que tingueu al vostre costat

i… remeneu, remeneu

i així el pentinareu!

 

Ferotges tigresses i tigres blancs

que ja heu sortit a caçar?

alceu el nas ben enlaire

per ensumar un dinosaure.

ensumeu, ensumeu

i caceu una guineu!

 

Que comenci la festa

per a tots els nens i nenes

del  Puigberenguer!

Que comenci la dansa!

Que comenci la gresca!

I ara us animo a saltar,

a cridar, a ballar, a girar

i a convidar tothom

que es vulgui disfressar!

Visca el CARNESTOLTES!!!

Ah, i l’any que ve,

també vindré!                       

 

GUEPARDS I LLEONS BLANCS

FEBRER 2015

HORA DEL CONTE (FEBRER)

Ja estem a finals de febrer i després del Carnestoltes ja toca l’hora del conte.

Serà aquest divendres dia 27 de febrer a les 16’45h a la biblioteca de l’escola. Aquest cop a part dels contes que farem, tenim una petita sorpresa musical!!!

Tenim moltes ganes que vingueu amb els vostres fills i puguem gaudir dels contes que us explicarem!

Us hi esperem!!!!

HoraConteFebrer2015

FESTA DE LA LLUM I CIUTAT AMIGA DE LA INFÀNCIA

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els nens i nenes de 5è enguany hem participat en l’elaboració del pregó infantil de la Festa de la Llum, juntament amb les escoles Serra i Hunter i Fedac-Manresa. Després de la lectura del pregó, al saló de plens de l’ajuntament,   hem assistit  en  la inauguració d’un parc a Manresa, en motiu de la declaració de “Manresa ciutat amiga de la infància”, on també hem participat igualment en els parlaments de la inaguració.

CARNESTOLTES: LES GRANOTES DEL PUIGBERENGUER

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El passat diumenge, els carrers de Manresa es van omplir de granotes.

Donat que aquest any el tema de l’escola són els animals en perills d’extinció, ens vàrem disfressar d’un de ben simpàtic, la granota d’ulls vermells. La geganta de l’escola també ens hi va voler acompanyar.

   

Com que la temàtica de la rua d’aquest any és el món dels contes, que millor que anomenar la comparsa “Fes-me un petó” i fer volar la imaginació per endevinar a quin conte estava dedicada.

   

 

 

AUDICIÓ DE TROMPETA A 4t.

El trimestre passat vam treballar la trompeta. Aprofitant que la Laura la toca, vam aprofitar per veure-la i sentir-la en directe. Ens la va tocar a les dues classes i ens va agradar molt!

 

SORTIDA AL PARC AMBIENTAL DEL BAGES 6è

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els alumnes de sisè hem anat a visitar el Parc Ambiental de Bufalvent on hem pogut observar la quantitat de residus que generem i  com es tracten alguns dels nostres residus.

També ens han explicat aspectes tècnics i ambientals dels dos abocadors ja clausurats i l’abocador comarcal actual. Les explicacions s’han complementat dins l’aula ambiental amb vídeos, presentacions, gràfics, fitxes, l’exposició de materials reciclats i la realització del taller “Cada residu al seu lloc”.

Per acabar hem anat a visitar la planta de compostatge i també hem pogut veure diferents elements que conformen el Parc Ambiental del Bages: la falconeria, la bassa i tractament de lixiviats, la torxa del biogàs, les basses de pluvials, les barraques de vinya restaurades, el camp solar, el bosc, les eugues i el ruc, la pedrera restaurada i el camp d’oliveres recuperat.

Ens ha agradat moltíssim i hem pogut comprovar, en primera persona, la importància de fer un bon reciclatge