COLÒNIES D’INFANTIL

Avui i demà les nenes i nens d’Infantil gaudiran d’uns dies de convivència, jocs, somriures i emocions a la Carral. Com ens agrada anar de colònies!

ANTIC EGIPTE

Els nens i les nenes de la classe del Doctor Prats estem estudiant ” l’Antic Egipte” i hem après molt sobre aquesta civilització. Ara ja sabem on està situat, la importància del riu Nil, qui eren els faraons, com escrivien, que son les piràmides, per a què es construïen i quines son les més importants que es conserven. També hem vist com preparaven les mòmies abans d’enterrar-les, alguns déus egipcis, els amulets…

Per acabar, ens hem inventat jeroglífics, hem construït piràmides, sarcòfags i hem fet papir.

DESCOBRIM MANERES DE FER LLETRES

Els nens i nenes d’I4 hem descobert a la TienMin Liao, una dissenyadora gràfica que, en un dels seus projectes, proposa crear lletres tot fent servir les mans i pintura negra per evidenciar la lletra que vol representar. Primer hem intentat que cadascú creï la inicial del seu nom i ara que estem engrescats i engrescades volem fer un abecedari complet. Algunes lletres ens han resultat més fàcils que d’altres i això ens ha fet cooperar i ajudar-nos els uns als altres.

SETMANA DE CARNESTOLTES A INFANTIL

La setmana passada vam celebrar carnestoltes.
Cada dia seguíem les consignes del Rei Carnestoltes, va ser molt divertit!
El dijous al matí vam celebrar el dijous llarder tot esmorzant un entrepà de botifarra o truita a la muntanya del davant de l’escola. Després vam anar al camp de futbol de la Pirinaica a jugar plegats.
El divendres a la tarda vam fer una rua pels carrers del voltant de l’escola des dels més xics als més grans.
Avui, dimecres de cendra, ens hem acomiadat de la setmana de disbauxa cremant al Rei Carnestoltes.

LA PAU DIBUIXADA_CS

Enguany treballem la Pau des de diferents vessants. Hem començat amb el taller “La Pau dibuixada”, hem vist una obra de teatre que ens parlava sobre guerra i pau, escoltat el “Cant dels Ocells” de Pau Casals, i vist i escoltat el seu discurs a l’ONU. Per finalitzar, hem realitzat una cadena humana amb banderes banques per adherir-nos a una iniciativa d’UNICEF.

AL VOLTANT DE LA SORDESA_6è

L’altre dia l’alumnat de 6è va participar en un taller anomenat “Al voltant de la sordesa” on ens van venir a explicar que era l’implant coclear, per què servia i també ens van explicar com sentien les persones que el portaven i què els solucionava. Hem après a ser més empàtics.

EN PATUFET AL PUIGBERENGUER

El passat 15 de desembre va ser dia de Pastorets i,  per tant, un gran dia per a l’escola. Però com que els grups d’I3 esperen fins l’any vinent per veure’ls, van assistir a una representació: En Patufet. Durant el primer trimestre va ser un dels personatges protagonistes, i ho vam voler rematar amb la posada en escena d’aquest conte, a càrrec de la companyia “Renaixença”. Va  ser una estona molt entretinguda! I, com no, tot@s vam acabar cantant el conegut “Patim, patam, patum…”.

(si cliqueu la imatge trobareu més fotos)

BUTLLETA PREMIADA SORTEIG TORTELL I PANERA

Per tal d’abaratir una mica les colònies, els nens i nenes de 5è i 6è han venut unes butlletes pel sorteig d’un tortell i d’una panera.

Ahir va tenir lloc el sorteig de l’ONCE que decidia el número guanyador. La butlleta premiada és la que té el número 4.289.

L’EDAT MITJANA I ELS CASTELLS

Els nens i les nenes de la classe del Miki Núñez estem estudiant l’Edat Mitjana i els castells. Hem après on i com vivien en aquesta època, quins eren els seus hobbies, quines armes tenien per lluitar, com era un castell… També hem dibuixat escuts medievals, castells i hem decorat la porta d’entrada a l’aula com si fos l’entrada d’un castell. Tenim moltes ganes de saber més coses!

RECOMANACIONS LITERÀRIES PER AQUEST NADAL

Com cada Nadal, des de la Comissió de Biblioteca ens agrada fer-vos arribar algunes propostes de lectures que són força novedoses, i que presenten una bona qualitat literària. A veure si algun dels personatges nadalencs, que reparteixen milers de regals durant aquests dies, s’anima i fa arribar alguna història, com a mínim, a cada llar.

I animem també a totes les nenes i tots els nens del Puigberenguer a dedicar una part del temps de vacances a visitar les biblioteques de Manresa (o d’altres llocs) i a perdre’s una estona en alguna llibreria.

Aprofitem per desitjar-vos uns dies de convivència familiar plens d’alegria i, és clar, plens de moments de lectura!

1-UN NADAL PLE DE LLIBRES – DE 3 A 5 ANYS

2-UN NADAL PLE DE LLIBRES-DE 6 A 8 NYS

3-UN NADAL PLE DE LLIBRES-DE 9 A 11 ANYS

4-UN NADAL PLE DE LLIBRES-A PARTIR D’11 ANYS

FEM UN VOLCÀ

Els nens i les nenes de la classe del Doctor Prats estem estudiant els volcans.

Cada grup hem construït  un volcà amb una ampolla d’aigua i pasta de paper.  L’hem deixat assecar i un cop sec l’hem pintat i hi hem enganxat plastilina per simular la lava. Per acabar hem fet l’experiment de fer-lo entrar en erupció, barrejant bicarbonat, vinagre i sabó de rentar els plats.

Ens ho hem passat molt bé!

SEGUIM DESCOBRINT I CREANT

Després de retomar les activitats de lectura a l’Espai Imaginari, als “Penguins” i als “Xiula” ens ha arribat el torn per descobrir i crear. En l’espai de creació, podem inventar històries en els diferents escenaris, fent servir la nostra imaginació i els materials que tenim al nostre abast. Som un@s artistes!

(si cliqueu la foto trobareu més imatges).

UNS ESQUELETS TERRORÍFICS!!

El dia de la Castanyada, la classe dels Catarres i de Joan Dausà van estar molt ocupats en el túnel del terror, preparant jocs per a Cicle Inicial i ballant a la tarda amb les famílies, per la qual cosa el nostre treball manual el vam deixar per més endavant. Hem fet uns esquelets terrorífics i estem molt orgullosos de com ens han quedat. A què són terroríficament divertits?