Visita a 6è de la Mahmuda Mohamed

Després de la lectura del llibre de “Palabras de Caramelo”, el dilluns 16 d’abril els alumnes de 6è han rebut la visita de la Mahmuda Mohamed, una noia saharaui nascuda al campament de refugiats d’Smara, al desert, en el Sahara occidental.

Ella ha explicat molt emocionada les vivències de la seva infantesa al campament d’Smara i la forma de vida dels saharauis. I també com li ha canviat la vida des de que una família espanyola la té en acollida.

I “casualment” la Mahmuda coneix a l’escriptor del llibre, Gonzalo Moure, de quan era petita que ell portava al campament el “Bubisher” (l’ocell de la bona sort), un camió ple de llibres que els nens i nenes esperaven amb molta il·lusió. També va comentar als alumnes com la lectura li va obrir camins a altres mons.

En aquest campament és on es desenvolupa l’acció del llibre:

Kori un nen sord fuig del campament amb Caramelo, un camell que és el seu únic amic, i que segons ell el dicta els poemes més vells. Podrà Kori, amb la seva fugida, evitar el sacrifici del seu amic el camell?