LECTURA PER A L’ÈXIT EDUCATIU

L’Escola Montserrat participa des del curs 2019-20 en el programa LECXIT un programa que té per objectiu la millora de la comprensió lectora amb la intervenció setmanal en horari extraescolar de voluntariat en el centre. La clau de LÈCXIT està a treballar de forma lúdica i amena el gust per la lectura per a fer dels nens i nenes lectors orgullosos, segurs i preparats per a l’aprenentatge. Es tracta de crear un vincle lector entre el voluntari/a i l’infant.

El curs 2020-2021, van participar en el programa 9 voluntaris que van acompanyar principalment alumnat de cinquè. Des de l’escola estem molt contents i agraïts de la implicació altruista d’aquestes persones. Aquest encaix va ser possible gràcies als Serveis Educatius de Cornellà que van fer la formació i seguiment dels voluntaris.

Aquest curs 2021-2022, a partir del mes d’octubre, tornem a participar en el programa LECXIT .

“FEM TEATRE”

L’escola Montserrat en el marc del programa #POEFA (Projecte amb Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat) finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu, va presentar el Projecte “FEM TEATRE” adreçat a l’alumnat de Cicle Superior. Aquest projecte va ser aprovat i va obtenir una subvenció econòmica que ens permetrà properament l’organització d’uns tallers d’expressió artística amb monitoratge especialitzat.

El projecte “FEM TEATRE” pretén: millorar la competència lingüística, treballar en equip, fomentar la participació oral de tot l’alumnat de cicle superior, canalitzar l’expressió de sentiments i emocions mitjançant les tècniques teatrals, adaptar el guió de les  obres de teatre, assajar emprant tècniques d’expressió corporal i de dicció, treballar altres aspectes com el maquillatge, l’escenografia o el vestuari i representar les obres (segons la situació de pandèmia de forma presencial o online).

Tot seguit us presentem els vídeos de les obres que l’alumnat de 5è i 6è van gravar durant el curs 2020-2021 amb l’acompanyament de l’empresa Associació Catalana de Teatre Escolar (ACTE). Degut a les restriccions per la Covid es va fer en format de pel·lícula i algunes preses, es van fer a la sala de l’Auditori de la biblioteca de Cornellà:

El gran somni? Un video dels alumnes de 2n

La classe de segon durant la setmana cultural va gravar una pel·lícula i avui estem d’estrena!
Us animem a que veieu la pel·lícula al nostre canal de youtube
Esperem que us agradi!