Noves orientacions del Departament (1 d’abril de 2020)

Benvolgudes famílies,

Desitgem de tot cor que us trobeu tots bé de salut i ànims. Aquest és un mail per mantenir-vos informats de la situació escolar.
El període del 13 de març al 13 d’abril, el Departament el va declarar com a no lectiu per a tot el sistema educatiu de Catalunya. Durant aquest mes vam rebre les instruccions de donar orientacions voluntàries i no avaluables a les famílies, amb l’objectiu de fer-vos arribar recursos i a l’hora no angoixar a aquelles famílies que estiguessin visquent circumstàncies difícils.
Hem buscat recursos online, us hem proposat activitats als blogs, us hem mantingut informats per correu i hem obert noves vies de comunicació a cada classe.
Ens consta que el vostre agraïment, la vostra col·laboració, comunicació, implicació i motivació amb les activitats proposades pels nens ha estat molt alta.
Com us deveu imaginar, la incertesa d’aquestes setmanes porta al Departament a anar modificant la trajectòria del curs, i a anar trobant les millors respostes per a aconseguir una educació equitativa. Això vol dir, que el Departament ha de vetllar per a que tots l’alumnat tingui les mateixes oportunitats d’accés al sistema educatiu.
En l’últim comunicat del dia 28 de març, el Departament es posa el gran repte d’iniciar el tercer trimestre en confinament el 13 d’abril. És per això que els mestres, des de casa, continuem treballant i reunint-nos on line amb la mateixa freqüència que ho faríem a l’escola.
Tenim un gran repte a aconseguir: la tutorització de cada alumne i alumna a distància.
Per això hem d’adaptar els criteris d’avaluació del 3r trimestre i reprogramar les activitats per fer-les encara més autònomes i significatives per a l’alumnat, i com us podeu imaginar, estem adequant aquesta modalitat a cada edat i a les característiques de cada nen i nena.
Us mantindrem informats de les novetats.
I un últim tema pendent: els informes de la 2a avaluació.
Els informes estan redactats i preparats per a ser impresos. Abans del confinament ja teniem fetes les juntes d’avaluació i des de casa hem elaborat els informes dins de les dates previstes. Seguint instruccions del Departament, us els lliurarem en mà quan reprenem la vida escolar. No aconsellen enviar-los per email per dues raons: no estarien signats i no es garantitza la seguretat de la informació que conté. Tot i així, estem pendents de qualsevol novetat.
Atentament
Equip Directiu