VISITA DE L’EXPOSICIÓ “TROS DE DONA”

El passat 7 i 8 de juny els alumnes de 5è i 6è de l’escola Martí Poch vam visitar al Museu de la Vida Rural l’exposició “Tros de dona”.

Vam conèixer com vivien les dones en el passat, com treballaven i quin paper tenien en la societat; vam aprendre que hi havia un masclisme encobert que tant homes com dones acceptaven perquè estava normalitza; el fet de néixer sent dona atorgava el rol de formar una família, la criança dels fills i la resta de tasques de la casa; no estava ben vist tenir estudis o no casar-se. També vam veure que actualment encara hi ha molts percentatges sobre tasques domèstiques o estudis que  els guanya la dona.  Al llarg de tota la visita vam fer grups de famílies i havíem de cuidar un ou fins al final de la visita, simbolitzant fer una similitud de com la dona cuida als seus fills.

Al final vam veure un audiovisual on diverses dones explicaven les seves feines d’artesanes o remeieres, volent fer un petit homenatge a les dones que en temps passats van ser assassinades per bruixeria. A l’acabar vam fer un petit debat  i afortunadament i vam observar que actualment a moltes cases això ja està canviant. Sabem que tant homes com dones poden desenvolupar qualsevol tipus de tasca, tant laboral com domèstica, però cal seguir lluitant per eliminar la discriminació de gènere que encara pateixen les dones.

Així doncs, aquesta exposició ens ha servit per aprendre, reflexionar i per donar-nos compte que cal seguir eradicant actituds masclistes i lluitar perquè home si dones tinguin els mateixos drets.

Alumnes de 5è de l’escola Martí Poch