JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA

Alumnes de segon de Cicle Inicial de l´Escola Martí Poch guanyadors de Catalunya en la categoria de poesia,

amb l´acròstic “Gràcies” dedicat a Josep Vallverdú.

Enguany ja és la desena edició d´aquest premi que convoca el Departament d´Educació i que pretén estimular l´expressió escrita dels escolars. Primer s´escullen  els guanyadors de cada Servei Territorial d´Educació i els premiats passen a la fase nacional del certamen. L´acte de lliurement de premis va tenir lloc el dissabte 17 de juny al Centre Cívic Cotxeres de Sants de Barcelona.

Aquests curs escolar la poesia viscuda a l´aula de segon ha girat al voltant de l´obra de Josep Vallverdú. Concretament s´han treballat els poemes d´animals dels seus dos llibres anomenats Bestiolari. A partir d´ells els alumnes han fet dibuixos, explicacions, recitacions en veu alta, poemes paral·lels, endevinalles, rodolins, galindaines i també acròstics.

Els acròstics, al ser una composició poètica molt visual, sintètica i descriptiva han agradat molts als infants. Han fet acròstics amb el seu propi nom, amb el nom dels amics i amb el nom dels animals dels poemes, tot  buscant adjectius i verbs que els definissin molt bé.

Quan ja havien practicat va arribar el moment de fer un acròstic amb el nom de l´escriptor que aquest curs homenatgem en motiu  del seu centenari.  Coneixien bé la trajectòria del Josep i les seves obres. També tenien moltes referències de la seva persona, del seu pas per l´Espluga i com a padrinet de la Biblioteca de l´escola. Així doncs no va costar gens trobar paraules per confegir l´acròstic final. Paraules com: escriptor, poeta, observador, espluguí, intel·ligent, vellet, migrador, dibuixant i mooolt treballador.

Per acabar el treball sobre l´acròstic els alumnes el van plasmar en un format més gran per ensenyar-lo al Josep el dia de la seva visita a l´escola. Li va agradar, és clar. I amb el seu sentit de l´humor habitual, ens va dir: “Jo canviaria l´adjectiu Vellet per l´adjectiu Vigorós.”