SORTIDA AL PORT DE TARRAGONA

El divendres 14 d´abril els alumnes de Cicle Inicial han fet una sortida al port de Tarragona.

Primer han visitat el Museu del Port remodelat recentment. Allí han escoltat un conte de titelles per introduir-los en la temàtica marinera. Després han observat els vaixells i elements relacionats amb el mar que s´hi exposen i han gaudit de les imatges que es projecten en la sala immersiva, un espai amb les parets convertides en unes àmplies pantalles que projecten escenes de pesca.  I per acabar han realitzat tres jocs en grup. Un per conèixer l´activitat del port com a lloc d’arribada i distribució de diferents mercaderies. L’altre per practicar amb unes barquetes i un mar simulat dues arts de pesca, la pesca d’encerclament o pesca de llum i la pesca d’arrossegament. I un tercer consistent en relacionar imatges i conceptes mitjançant uns taulers de fusta en forma de peix.

Però l´activitat més esperada i emocionant era pujar en vaixell i fer un tomb pel port. I  poder observar de més a prop els remolcadors, els contenidors de mercaderies, les grues-cullera carregant, el pont llevadís, diferents tipus de vaixells, els fars, els munts de carbó… Comptar amb les explicacions de la monitora que els donava informacions precises i resolia les seves preguntes ha anat molt bé per treure més profit del recorregut.

Per acabar a la tarda han visitat la Llotja de Pescadors del Serrallo i han pogut veure l’entrada de les caixes plenes de  peixos i els peixaters o restauradors que venien a participar de la subhasta.