SORTIDA A LA CARPA NILAK

Dimarts 8 de novembre els alumnes de cicle mitjà de l’Escola Martí Poch van assistir a un espectacle de circ “PEIX” a Rocafort de Queralt.

Dies abans, el passat 28 d’octubre els mestres ens vam formar assistint a unes activitats promogudes pel Museu de la Vida Rural amb la formadora i actora Laura Alcalà, on ens van donar les pautes per poder treballar amb els nostres alumnes, i que no fossin només espectadors sinó que poguessin ser participants actius del projecte NILAK. Des de l’escola s’està realitzant un treball sobre com tractem el nostre entorn que tindrà com a cloenda la visita de la mateixa actriu a l’escola i poder treballar amb els alumnes “in situ”.

PEIX” es va dur a terme a la carpa escènica itinerant Nilak, un projecte que pretén apropar el circ, la dansa i el teatre a zones mancades d’infraestructures per acollir aquest tipus d’esdeveniments.

Els alumnes de 3r i 4t de diverses escoles de la Conca de Barberà van poder gaudir de l’espectacle “PEIX”, un obra que portava a reflexionar sobre el nostre entorn i l’impacte del turisme en el territori, la contaminació acústica i ambiental i també al mar.

Els infants van gaudir de les acrobàcies i l’humor d’en Tomeu, l’actor que va interpretar aquesta obra, de la Companyia Hotel Iocandi. En finalitzar l’actuació, el protagonista va atendre les preguntes dels assistents i els va explicar tot el que volien saber.

Aquesta activitat es va dur a terme amb la col·laboració del Museu de la Vida Rural, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, el Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà, la Fundació Lluís Carulla i l’Ajuntament de Rocafort de Queralt.