SOM UN EQUIP I LOMLOE

El perfil competencial de sortida de l’alumnat en finalitzar l’ensenyament bàsic està en connexió amb els reptes del segle XXI. Una dimensió important d’aquest perfil competencial és la part més humana que ens defineix: la visió que tenim de nosaltres mateixos, les nostres relacions amb els altres o simplement l’actitud i valors que ens guien.

La competència personal, social i d’aprendre a aprendre es considera indispensable per al seu desenvolupament personal, per resoldre situacions i problemes dels diferents àmbits de la seva vida, crear noves oportunitats de millora, així com per desenvolupar la seva socialització, aconseguir la continuïtat del seu itinerari formatiu i inserir-se i participar activament en la societat i en la cura de l’entorn natural i del planeta. A l’escola Martí Poch li donem una especial importància i l’ha inclòs en la seva línia pedagògica de centre des de fa cursos.

Tots els mestres i alumnes de l’escola s’impliquen en el projecte Som un Equip, que forma part del projecte de convivència. A través d’aquest es reconeixen aspectes de comportament personal amb estratègies de gestió de situacions de tensió o conflicte per assolir els objectius marcats conjuntament i sense oblidar el treball de les emocions.

Per mitjà dels propòsits mensuals es desenvolupen reptes personals, de grup classe  i d’escola que són autoavaluats, coavaluats i debatuts en una assemblea mensual.

Un dels sis vectors del nou currículum LOMLOE, és el benestar emocional dels alumnes. El seu objectiu és que de forma transversal es desenvolupi l’autonomia emocional així com la competència social a través de totes les àrees del currículum  i promogui  un clima escolar positiu i de bona convivència, el qual es relaciona amb un èxit educatiu. Per això tots els mestres de l’escola són conscients i treballen per afavorir l’autoconeixement dels alumnes, millorar la seva autoestima, la gestió de les emocions, el desenvolupament de l’empatia i la resolució de conflictes.

Aquest objectiu encaixa perfectament amb Som un Equip, que des del curs 2015 venim portant a terme a l’escola i que ha esdevingut un projecte d’innovació pedagògica reconegut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.