SEGURETAT A LA XARXA

Els joves d’avui es troben i es relacionen a les xarxes socials de forma natural; s’envien missatges, xategen, tenen perfils a les xarxes socials, blocs, pengen fotos i les comenten, comparteixen arxius… I aprenen ràpidament a utilitzar qualsevol nova xarxa social o prestació dels dispositius que tenen o que hi ha a casa.

Les xarxes socials no són ni bones ni dolentes; tot depèn de com s’utilitzin. Els pares i mares i els docents, per als quals de vegades és un entorn força nou, heu d’educar-los també per fer un ús responsable i segur de les xarxes socials.

Per poder ajudar als vostres fills o filles, és bo que els pares i educadors:

• Us familiaritzeu amb el funcionament de les xarxes socials i en concret amb les que utilitzen els vostres fills i filles.
  • Parleu amb els vostres fills per saber quin ús fan d’internet i de les xarxes i quines pàgines visiten, conèixer amb qui xategen i quina informació publiquen…
  • Feu-los conscients de les implicacions i dels riscos de tenir perfils a les diferents xarxes socials. I, en definitiva, que no facin a les xarxes socials el que no farien en la seva vida real.

Més informació:  https://mossos.gencat.cat/ca/temes/families-i-escoles/Internet-aplicacions-ordinadors-i-dispositius/Xarxes-socials_pares/

La Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra té un programa específic per a centres educatius amb l’objectiu de garantir la seguretat de la nostra comunitat educativa prevenint, identificant i reduint els fets delictius, i també per millorar la percepció de seguretat. Per aquest motiu dimecres 28 d’abril el mosso Raül ha fet una xerrada sobre la seguretat a la xarxa amb els alumnes de 4t. Els alumnes han mostrat molt interès i coneixements sobre els temes tractats.