QUI ENS VISITA AVUI?

El confinament del curs passat va fer que alguns alumnes de primer no poguessin convidar a fer l´activitat de  “La Visita” a algun familiar seu. Aquest curs, ja a segon, ens hem adaptat i les hem fet a fora de l´escola o al porxo de l´entrada.

El Jordi, el pare del Martí, ens va parlar sobre l´esport que practica. Ens va mostra les parts de la bicicleta, les mesures de protecció que cal tenir presents i els beneficis de practicar esport a la natura.

La Carme, la mare de l´Ariadna, ens va convidar a visitar l´Spar. Els nens i nenes van conèixer les mesures higièniques que es prenen a l´establiment, les normes de comportament  i les principals seccions de la botiga.

La Griselda, va convidar la seva mare Montse. I mitjançant il·lustracions i diferents objectes ens va explicar el procés d´elaboració del cava a la Cooperativa de l´Espluga. Amb els taps, xapes… vam realitzar una manualitat per la Castanyada.

També relacionat amb el tema del vi, l´Oriol, el pare de la Valentina, va explicar com va canviant el cep durant les estacions de l´any. Va il·lustrar les seves explicacions amb dibuixos i també ens va explicar les principals feines que es fan en aquest conreu.

El Younes va convidar la seva mare Faiza, que ens va explicar diferents aspectes sobre Blida, la seva ciutat natal i sobre Algèria: l´idioma, les monedes, els costums, la història, els monuments, les begudes típiques… I ens va dir el què més enyorava, la seva família.

La Mireia, la mare de la Rita, ens va portar un preciós conte titulat “La sopresa del osito blanco” i el va explicar als alumnes. La visita va permetre també conversar sobre la lectura i que cada nen parlés sobre un llibre que havia llegit i trobava interessant.

Per últim, la Chaimae, la mare de la Nora, va explicar als alumnes el procés de fabricació dels dots a la fabrica Europastry de Sarral on treballa. Els alumnes es van fer una bona idea de tot el que hi ha darrera d´una empresa.

Moltes gràcies famílies, per la vostra col·laboració.