L’ESPLUGA MEDIEVAL

El passat 31 de gener els alumnes de cicle mitjà de l’escola Martí Poch, vam realitzar un taller dirigit pel Camp d’Aprenentatge Monestirs del Cister. El taller tractava sobre l’Espluga medieval.

Prèviament a la trobada del 31 de gener, vam realitzar una jornada introductòria el divendres anterior. En ella ens van situar una mica en l’època on estava projectat el taller. Vam poder recrear l’estructura jeràrquica d’ aquella època i com feien les diferents construccions.

Havent fet la primera part de l’activitat, el divendres 31 vam fer una petita excursió per l’Espluga medieval. Vam visitar l’església i allí vam treballar l’estructura i les diferents ornamentacions de la mateixa. Seguidament vam visitar la casa on en aquella època hi havia els banys dels jueus i vam poder veure un representació audiovisual de la seva utilització. Posteriorment també vam poder veure una recreació d’un mestre vitraller. A continuació ens vam dirigir cap al lloc on hi havia el Castell de L’Espluga. I per acabar ens vam anar a l’antic hospital, on actualment hi ha la biblioteca.

El taller ens va ajudar a veure com vivien els nostres avantpassats de l’Espluga i a conèixer i estimar molt més el nostre poble.