NOUS PROTOCOLS COVID-19

Comencem l’any i el segon trimestre amb novetats referents als protocols COVID. Aquesta primera setmana de curs ha estat tot un repte degut als canvis que hem hagut d’anar incorporant, tant per a les famílies que s’hi han trobat implicades, el centre com Salut.

Els nous protocols que, fins a nou avís, es duran a terme a les escoles d’educació infantil i primària us els detallem tot seguit:

• Davant d’un cas positiu a la classe, són contactes estrets tots els membres del Grup de Convivència Estable (GCE): alumnes i mestres. El centre informarà a les famílies perquè porteu els vostres fills a fer-se el TAR.
  • Quan vaig a fer el TAR? Quan a la targeta sanitària de l’alumne surti la recepta electrònica. Mentre, si l’alumne NO té símptomes, va a l’escola. Es recomana fer el TAR entre els dies tercer o quart; el termini màxim és de 7 dies.
  • On haig d’anar a fer un TAR? Els alumnes d’educació infantil faran el test d’antígens al CAP de Montblanc, mentre que els alumnes d’educació primària han d’anar a fer-lo a una farmàcia que participi al programa (per exemple: Farmàcia Rovira de l’Espluga de Francolí). A la farmàcia us faran emplenar un document per poder fer la prova. (l’ajuntarem al correu electrònic que rebreu per tal que el porteu omplert quan aneu a la farmàcia a fer el test).

El programa TAR és d’ús exclusiu per a persones de l’àmbit escolar que són contactes estrets i que són asimptomàtiques.

• Qui es considera immunitzat?  Persones que han passat la covid-19 en els darrers 3 mesos (amb prova que ho confirmi) i les persones que tenen la pauta de vacunació completa (última dosi ≥14 dies).  Aquests alumnes NO han de fer-se el TAR i continuen l’horari lectiu.
  • Qui NO ha de fer quarantena? L’alumnat amb un test d’antígens negatiu fet al CAP o a la farmàcia.
  • Quan es confinarà el grup classe? Quan Salut detecta que al grup classe hi ha un 20% de casos positius. Llavors l’escola informarà a les famílies del període de quarantena, que ara passa a ser de 7 dies.

• Què faig si soc positiu de COVID?

Si el vostre fill/a té símptomes de la COVID-19, poseu-vos en contacte

amb el vostre centre d’atenció primària.