NOU CURS, NOVES OPORTUNITATS

Comença un nou curs escolar carregat de novetats. La primera d’elles és l’avançament de l’inici del curs, la segona és que s’eliminen totes les mesures de distanciament que havien marcat els dos cursos precedents a causa de la pandèmia de la covid i, la tercera, és l’entrada en vigor de la nova llei educativa, la LOMLOE que incideix en l’aprenentatge competencial, el treball per projectes i amb una nova nomenclatura.

Després d’unes bones i merescudes vacances, mestres i alumnes hem tornat a les aules i ens omple d’alegria obrir-les per reprendre amistats, aprenentatges i projectes, mentre continuem acompanyant el nostre alumnat en el creixement personal tenint present les diferents intel.ligències i en un ambient acollidor i familiar propi del nostre centre educatiu.

Naturalment seguirem impulsant els projectes que es mantenen ben vius i que formen part de la nostra línia de centre com són: Impuls a la lectura, Projecte de convivència “Som un equip”, Pla d’educació per a la sostenibilitat, Ràdio a l’escola, Escacs com a eina educativa, Llengua anglesa a infantil i el projecte PILE a cicle superior.

Dos anys després de la pandèmia, seguirem amb projectes engrescadors com:  l’Apadrinament lector, on petits i grans comparteixen estones de lectura i els Ambients d’aprenentatge internivells a educació infantil.

Avancem en la línia de millora metodològica a l’etapa d’educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà incorporant la proposta matemàtica Innovamat. I continuarem l’aprenentatge telemàtic a través de l’entorn virtual d’aprenentatge EIX.

Entre les novetats del curs 2022-2023 destaquen tres projectes que s’inicien amb molta força: l’alumnat s’endinsarà en el món de la lectura a l’entorn de l’escriptor Josep Vallverdú que aquest curs celebrarà els seus 100 anys. En segon lloc, seguirem treballant i descobrint el món de l’art i la creativitat amb el projecte dedicat a Picasso, coincidint que l’any 2023 es dedicarà a commemorar el 50è aniversari de la seva mort.  I en tercer lloc i, amb molt d’orgull i entusiame, iniciarem les obres per a la Renaturalització del pati de l’escola amb la col·laboració de la tota la comunitat educativa i ens fa molta il·lusió.

La formació permanent dels docents és una eina imprescindible per millorar les pràctiques educatives i ajuda a donar respostes a les necessitats actuals de les escoles i l’alumnat. Enguany, a més d’altres formacions importants, els mestres de l’escola aprofundirem sobre l’estratègia digital de centre.

Estem segures que si unim esforços i treballem conjuntament: alumnat, famílies i docents aconseguirem tots els objectius que ens hem marcat.

Bon curs escolar a tothom!