PROJECTE ARTÍSTIC “LES EINES”

Els alumnes de cicle superior de l’Escola Martí Poch hem iniciat un projecte artístic amb el Cor Jove Amics de la Unió de Granollers i el Museu de la Vida Rural.

Fa cent anys es va crear el Cançoner Popular de Catalunya. Un grup d’investigadors van anar pels pobles recollint les cançons populars. Com encara no tenien gravadores escrivien les cançons en partitures.
Amb el projecte “Les Eines” volem recuperar algunes d’aquestes cançons, entendre com es vivia en aquell moment i veure com podem millorar el futur a través dels ODS.

Al taller que vam fer al museu ens vam posar a la pell d’aquells investigadors de fa cent anys. Amb un joc de pistes vam trobar una gravadora que funcionava amb casset, que és amb el que escoltaven música els nostres pares i mares!
La nostra missió era buscar a persones que ens cantessin cançons de la seva infància apreses per transmissió oral.
Moltes cançons que ens van cantar no les coneixíem, algunes persones van cantar la mateixa cançó però amb diferent lletra i també hi havia cançons en altres idiomes.
Algunes eren per jugar, altres per anar a dormir, unes altres per desitjar bon dia i fins i tot alguna per abans de dinar.
Va ser una experiència molt enriquidora, interessant i vam descobrir coses noves per nosaltres que formen part del passat.
Tenim moltes ganes de continuar aprenent amb aquest projecte!

Alumnes de 6è.