SORTIDA A SANT FRUITÓS DEL BAGES

El dia dos de febrer els nens i nenes de 3r i 4t de l’escola Martí Poch vam anar a la Fundació Alícia i al Monestir de Sant Benet.

Vàrem agafar l’autocar a les vuit i mitja del matí per arribar abans de les deu i mitja a St. Fruitós, el camí va ser llarg.

Quan vam arribar vam esmorzar tots junts i després ens vam separar per grups. Els alumnes de tercer van començar visitant el Monestir i els alumnes de quart vam fer un taller de cuina, i a l’acabar cada grup, vam fer canvi d’activitat, els alumnes de tercer van anar al Monestir i els de tercer al taller de cuina. De manera que, tots ho vam fer tot.

D’entrada, al grup del taller de cuina ens van projectar unes imatges sobre els aliments i ens van fer preguntes sobre l’alimentació saludable. A continuació, ens vam dividir en tres grups i a cada grup li va tocar fer una recepta diferent: canelons d’enciam, lasanya de verdures i pastís de fruites. A l’hora de cuinar, vam tenir en compte les intoleràncies d’alguns companys/es de la classe. Finalment, cada grup va sortir a explicar la seva recepta i quan vam acabar, vam fer un tast de tots els plats. El plat estrella que més va agradar va ser la lasanya de verdures.

Més tard, vam fer la visita guiada pel Monestir de Sant Benet. Vam aprendre coses noves, com ara, la vida dels monjos durant l’edat mitjana. Vam visitar l’església romànica i el seu preciós claustre, també estances com el celler, l’antic forn, la cuina i les cel·les on resaven i dormien els monjos. Ens van ensenyar força audiovisuals per entendre la vida en aquella època.

Dinar, temps lliure i tornada.

En general, vam gaudir molt d’aquesta visita i ens agradaria repetir-la amb la família.

Alumnes de quart