SORTIDA A LES PILES: TALLER DE LES OLORS

Dimecres 5 de juny, els alumnes de cicle mitjà vam fer la sortida del tercer trimestre. Vam anar al poble de Les Piles, a la casa de colònies Mon Serè.

Quan vam arribar ens esperaven dos monitors, el Marc i el Dídac, per fer-nos el taller. Aquest consistia en conèixer les herbes aromàtiques de la zona, i els productes que es poden fer amb elles: colònia, encens, sabó, espelmes, infusions, ambientadors, medicines i per donar gust al menjar. Seguidament vam crear el nostre ambientador. Per fer-ho vam fer servir una planta molt coneguda: El romaní. En vam utilitzar de sec i de tendre. La part que fa més olor és el tronc. Això ho vam aprendre fent el taller.

També vam visitar les instal·lacions de la casa:  l’hort on hi ha les plantes aromàtiques, i que vam poder olorar (la menta, l’orenga, la tarongina, l’espígol , els botons de Sant Joan –que broten per Sant Joan). I el tancat on tenen animals: ànecs, conills, gallines, cabres, ovelles…i rucs.

Després de dinar ens tenien preparats uns jocs molt divertits.  I, sabeu una cosa?  A la casa els visita sovint una guineu, i quan marxàvem i ja estàvem dintre l’autocar va venir a acomiadar-se de nosaltres…o això va semblar, perquè es va posar al pati de la casa mirant com marxàvem. Havia aprofitat el temps, ja que a la boca hi portava un ratolí que havia caçat. Aquesta guineu l’hem batejat amb el nom de “Serè”.

Realment va ser una sortida molt divertida, i ens ho vam passar molt bé tots junts.

Alumnes de cicle mitjà