L’objecte és reconèixer i certificar pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica consolidades i vinculades al projecte educatiu de centre i que evidencien una millora educativa, d’acord amb la modalitat prevista a l’article 2 de l’Ordre ENS/303/2015, de 21 de setembre, sobre el reconeixement de la innovació pedagògica.
Cal que la pràctica estigui emmarcada en un o més dels tres àmbits d’innovació:
Àmbit 1: Metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge.
Àmbit 2: Organització i gestió educativa.
Àmbit 3: Relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.
En aquests darrers dos cursos, l’escola Martí Poch ha rebut el reconeixement
d’innovació dels projectes:
Taller de ràdio escolar |
Som un equip
|
L’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE/EMILE) és un enfocament educatiu en el qual una llengua estrangera (anglès) s’utilitza com a mitjà d’instrucció per ensenyar continguts de matèria a un nombre majoritari d’aprenents.
L’aplicació d’aquesta metodologia es tradueix en un increment de les oportunitats d’aprendre la llengua i practicar-la sense incrementar les hores del currículum específicament destinades a l’ensenyament i a l’aprenentatge de la llengua. L’àmbit de coneixement del medi natural i social a cicle superior utilitza aquest enfocament des de fa cursos.
L’AICLE contribueix a incrementar la competència lingüística de l’aprenent a través de reptes cognitius i d’activitats de resolució de problemes, promou i encoratja l’autonomia de l’aprenent i l’ajuda a desenvolupar competències del pensament (thinking skills). Les classes AICLE es caracteritzen per l’ús que es fa de la llengua amb un propòsit real, és a dir, el seu ús és autèntic i, per tant, molt més significatiu per als alumnes.
El Departament d’Educació vol promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu. En aquests moments estem treballant en el projecte d’innovació Avancem: Ensenyament i Aprenentatge integrat de les llengües.